Collectieve off-day voor Olympia dames 1.

04/02/2023 - Dames 1

Wanneer de laatste thuiswedstrijd werd verloren? Dat lijken de meiden van Olympia zich niet eens te kunnen herinneren. In ieder geval sinds dat ze weer in de 3e divisie spelen, is dat nog niet gebeurd. Tot afgelopen zaterdag… Vorig seizoen werd alleen de allereerste uitwedstrijd verloren en dat is direct de laatste competitiewedstrijd die de dames niet winnend hebben kunnen afsluiten. Daarom was afgelopen zaterdag een zure avond voor de meiden. Onnodig liet de Panningse ploeg het kaas van hun brood eten.

In set 1 lijkt er nog geen vuiltje aan de lucht. Olympia is veruit de betere partij en de meiden van Landgraaf lijken enkel figuranten in het sterke optreden van Olympia. Met name Sanne en Vivian weten veelvuldig te score aan de buitenkanten. Van 22-10 loopt Olympia gemakkelijk uit naar setwinst en pakt met 25-12 de eerste set. Waar de meiden in set 1 vol overtuiging speelden, waren ze in set 2 nog geen schim meer van zichzelf. Ze lieten zich erg gemakkelijk overbluffen door de ervaren ploeg uit Landgraaf. De tegenstander werd niet perse beter, de druk aan Panningse zijde viel volledig weg, waardoor de tegenstander kon doen en laten wat ze wilden. Op geen enkel moment kon Olympia ontspannen spelen en bepalend zijn. Landgraaf liep continu een paar punten uit, waar vervolgens Olympia weer, met hard werken, bij kwam. Maar ook weer binnen no-time de voorsprong afstond. Op service van Ivon pakt Olympia nog een voorsprong tijdens de big points, maar kan niet doordrukken. Met minimaal verschil wint Landgraaf de tweede set.

In set drie loopt het vanaf het eerste punt niet bij de thuisploeg. Direct loopt Landgraaf uit naar 7-2 en zelfs naar 5-15. Met name passend heeft Olympia het lastig en waar normaal de Panningse ploeg wat terug kan doen op de eigen service, draait ook dat niet vandaag. Mila valt nog uitstekend in en zorgt even voor een ander aanvalsspel, waar Landgraaf meer moeite mee heeft. Maar de opgelopen achterstand is te groot en Landgraaf maakt gebruik van het ongeorganiseerde Olympia en wint met gemak de 3e set. De frustratie is duidelijk af te lezen van de gezichten bij Olympia. Het wil niet lukken en niets lijkt te werken. Ook set 4 kan de Panningse ploeg het initiatief niet nemen. Waar vorige week nog alle acties vol overgave gedaan werden, speelden nu iedereen gelaten. Alsof de verliespartij al geïncasseerd was speelden de meiden de vierde set uit. Niemand kon het verschil maken en niemand kon het eigen niveau halen. Met een 1-3 verlies stapt Olympia teleurgesteld, maar met name gefrustreerd het veld uit. Want iedereen wist dat er veel meer in gezeten had en dat verliezen absoluut niet nodig was geweest tegen deze ploeg. Maar Landgraaf pakt verdiend 4 punten in het Piushof.

Hiervan leren, kei hard trainen en weer door. Want achteraf in de kantine weten de meiden ook dat verliezen er soms bij hoort en dat dit pas bij de 16e wedstrijd voor het eerst gebeurd is helemaal niets om voor te schamen. Kop op en volgende week tegen Nuvoc gewoon weer normaal doen! De meiden gaan er alles aan doen om beter voor de dag te komen. Dus mocht je daar bij willen zijn.. Dan spelen de meiden om 16:45u in Veldhoven. Hopelijk tot dan!