Dames 1 heeft haar moves weer laten zien.

14/10/2017 - Dames 1

VC Olympia D1 – Spivo D1: 3 – 1

Na 2 weken op rij verlies en zoekende te zijn in ons spel, lieten we zaterdag zien dat we een goede voorbereiding hebben gehad. Spivo uit Spijkenisse die net zoals ons hun debuut maken in de 2e divisie wilden we met zo min mogelijk punten naar huis sturen en dat is gelukt.

In de eerste set was er vanaf punt 1 focus en de vechtlust om een beter spel neer te zetten dan vorige week. Alles ging beter (al was dat niet zo heel moeilijk na vorige week), haha. De servicepass kwam waardoor Aniek telkens 3 aanvallers kon aanspelen. Met een goed spel, op een verzwakking na aan het eind waardoor Spivo toch nog dichtbij kwam, hebben we de set uiteindelijk met 25-21 gewonnen.
Doel van de tweede set is doorgaan zoals we zijn gestart en die verzwakking op het eind zien te voorkomen. Dit lukte. In het begin van de set was Spivo was kansloos en zo werd er aan de kant van de tegenstanders flink gewisseld en ge-time-outed. Hierdoor kwam de tegenstanders halverwege de set nog dichtbij. Maar onze verdediging stroopte de mouwen nog eens op en ook de lastigste balen werden van de grond gehaald. De set werd dan ook met 25-15 binnen gehaald.
In de derde set ging de stoomtrein door en met een aantal lange rally’s werd ook hier de tegenstander voor blok gezet letterlijk en figuurlijk. Blok stond netjes en er werd hard gewerkt voor ieder punt. Een aantal onnodige fouten aan het eind van de set, zorgde ervoor dat Spivo meer punten kreeg dan ze zelf hadden gemaakt.
Spivo ging In de 4e set ineens met een andere intentie volleyen. Ze gingen voor iedere bal, kregen meer aanvalskracht en ook op tactisch gebied waanden ze hun weg. Wij lieten hierdoor meer steken vallen zowel verdedigend als aanvallend. Door een paar servicefouten die naar Timboektoe leken te vliegen raakte onze voorsprong in het geding en hebben we helaas moeten toegeven in de 4e set. Al met al een wedstrijd waarin we laten zien dat we weer in de stijgende lijn willen zitten.

Het enthousiasme dat er werd gemist in het veld vorige week, was er zaterdag op trippel niveau aanwezig. Ook in de kroeg werd dit enthousiasme nog even doorgezet. Voor de trouwe supporters en ‘graag in Nederland-toerende’ mensen: tot volgende week in Bergambacht, de wedstrijd zal vervroegd worden gespeeld om half 5. Tot dan!