Dames 1 neemt 4 punten mee naar huis na verre uitwedstrijd.

22/12/2018 - Dames 1

Merkala Zaanstad D1 – VC Olympia D1: 1-3

VC Olympia DS 1 had een lange dag voor de boeg. We zijn samen gestart met een goed voorbereide lunch bij Evi, die een lekkere huisgemaakte tomaten- en bloemkool soep had gemaakt. Na een reis van ongeveer 2 uur kwamen we eindelijk aan bij Koog aan de Zaan.
Om 19:00 begonnen we aan de wedstrijd.
De eerste set ging het gelijk op tot de stand 13-13. Na een aantal goede servebeurten en kill-blocks trokken we de set naar ons toe (18-25).
De 2de set begonnen we daarentegen matig. De serve van de spelverdeelster van Zaanstad kregen we niet onder controle. In een mum van tijd stonden we 7-0 achter. Via hard werken kwamen we een stukje bij. Waarna we weer een serie van 7 hebben afgeven. Het bleef wisselvallig en verloren de set met 25-17.
In set 3 namen we het voortouw en hadden we snel een voorsprong van 5 punten (1-6). De tegenstander was het er niet mee eens en begon harder te werken waardoor ze bijkwamen tot een stand van 8-8. Toen namen wij weer het heft in eigen handen en wonnen de set met 19-25.
De 4de set was gelijk aan de 3de set. Alleen namen we pas het voortouw na 16-16. Zo wonnen we deze set met 20-25.
Al met al hebben we 2018 goed afgesloten met 2 overwinningen op rij.
Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2019.
We zien u graag bij de volgende wedstrijd op 19 januari om 17:00 in Capelle aan den IJssel, of de volgende thuiswedstrijd 26 januari tegen Volley Tilburg.