Driemaal is scheepsrecht voor VC Olympia Heren 1

03/02/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – VC Athos’70 HS1 4-0

Voor de derde keer dit seizoen troffen VC Olympia en VC Athos’70 elkaar. Tijdens de voorbereiding werd er gelijk gespeeld en in Sevenum werd verloren. In eigen huis is Olympia aan de beurt om te winnen, want gezien de stand zijn ze dat verplicht.
Heren 1 van Olympia pakte in het begin van de wedstrijd meteen het heft in handen. De verdediging had de zaakjes redelijk op orde en de aanvallers vonden met regelmaat de gaatjes in de Sevenumse verdediging. Met de serve viel nog het nodige te winnen, maar dit was vandaag niet cruciaal. Zonder hoogtepunten werd de eerste set door de Panningenaren binnengehaald (25-18).
In het begin van de tweede set ontbrak de overtuiging bij Athos om het de thuisploeg moeilijk te maken. Die pakte meteen een 12-6 voorsprong. Plots de ging er bij de bezoekers een knop om, want door veel tactische balletjes wisten zij de achterstand om te zetten in een 17-14 voorsprong. De heren van Olympia staken de koppen bij elkaar en gingen weer werken voor ieder punt. Op 22-22 was het gat gedicht, waarna Olympia het koelbloedig afmaakte.
De laatste echte stuiptrekkingen van de bezoekers uit Sevenum in het begin van de derde set zorgden voor een spannend begin, maar inmiddels hadden de Panningenaren het juiste ritme voor de serve gevonden. Athos kreeg hierop geen grip en moest passen. Met twee keer 25-16 haalden de heren van Olympia de wedstrijd overtuigend binnen. Hiermee werd eindelijk revanche genomen op Athos. Gezien het krachtsverschil vandaag was Olympia beduidend de betere.
Volgende week zijn we allemaal carnaval vieren, dus wij hebben geen wedstrijd. 17 februari vervolgen we de competitie met een uitwedstrijd tegen Budel.