Eerste 1-3 winst voor het eerste damesteam van VC Olympia

09/12/2022 - Dames 1

Zaterdag 17 september mocht dames 1, met een nieuwe samenstelling, aantreden tegen promovendus VC Weert dames 1. De Panningse formatie is dit seizoen versterkt door spelverdeelster Sterre, diagonaal Sanne en passer-loper Vivian die na één seizoen Velden toch tot de conclusie is gekomen dat volleyballen in Panningen het leukste is. En als laatste wordt de trainer/coach positie dit seizoen ingevuld door Björn Lommen, die tijdens de wedstrijden uiteraard weer bijgestaan wordt door Ger.

Na een geslaagd oefenprogramma, waarin alleen één setje aan Ledub ds2 is afgestaan, had dames 1 veel zin om weer te starten. Dit was echter niet te zien in de eerste set. Er werd matig gestart en er werd te weinig risico genomen om een punt te maken. Passend hadden de dames uit Panningen het lastig, waardoor Ivon weinig mogelijkheden had om het spel goed te verdelen. Weert had duidelijk de opdracht vrijuit te spelen en scoorde veelvuldig met name op de diagonaal positie. Met 25-22 gaat de eerste set verdiend naar VC Weert. VC Olympia werd duidelijk dat ze een ander spel moesten spelen om niet als verliezer van het veld te stappen. In set 2 werd vanaf het eerste punt duidelijk dat Olympia niet van plan was nog een set af te staan. Passend ging het steeds beter en er werd verdedigend veel van de vloer gehaald. De lange rally’s eindigde voornamelijk in het voordeel van Olympia. Deze tweede set werd dan ook gemakkelijk met 12-25 binnengehaald. In set 3 en 4 bleef Olympia de betere partij. Het lukte steeds beter het eigen spel te spelen. De thuisploeg leek niet onder de druk van Olympia uit te komen en zo hielpen de dames uit Weert VC Olympia aan genoeg punten door zelf veel fouten te maken. In de laatste set komt Vivian op 15-15 aan serve en stopt pas op 15-24 met serveren. 1 punt later wordt de set eenvoudig afgemaakt door een harde aanval aan de buitenkant. Een goed begin van het seizoen! Op 1 oktober spelen de dames uit Panningen hun eerste thuiswedstrijd! Om 18:00u klinkt het eerste fluitsignaal. Publiek is van harte welkom, om naderhand in de nieuwe kantine de Ontmoeting een biertje te drinken.