Eerste 4-0 winst voor VC Olympia dames 1!

10/12/2021 - Dames 1

Voor de ploeg uit Beugen was dit pas de eerste wedstrijd van het seizoen, VC Olympia speelde alweer haar 4e wedstrijd.
De eerste set werd door Olympia nog wat afwachtend gestart. Vooral in de aanval waren de meiden uit Panningen niet fel genoeg. De meiden van Vocala bereiken dan ook als eerste de 20-punten grens. VC Olympia liet Vocala te gemakkelijk de punten scoren, door zelf te weinig druk te zetten. Door een goede serviceserie komt Olympia bij tot 23-24. Met Teddy aan het net die op het juiste moment 3x scoort met een killblock komen de meiden uit Panningen precies op tijd langs zij en winnen de set met 27-25. In de tweede set start Olympia direct sterk. Vanaf het eerste punt werd de tegenstander onder druk gezet in de service en aan het net. Waar vorig week de Panningse ploeg nog wat moeite had in de servicepass, lag de pas nu netjes aan het net. Dit zorgde er voor dat het Ivon keer op keer lukte om de aanvallers in stelling te brengen tot scoren. Harde aanvallen worden afgewisseld met slimme prikballen. Met 25-13 kwam Olympia op 2-0 voorsprong in sets. De Panningse ploeg was vastberaden om de wedstrijd in de derde set te beslissen. Het goede spel van de tweede set werd vast gehouden. De thuisploeg bleef druk uitoefenen op de passlinie van Vocala. Iedereen bleef met risico serveren en door een goede blokkade werd het Vocala moeilijk gemaakt om de bal op de vloer te krijgen. Aan het einde van de set verslappen de meiden van Olympia even, waar Vocala gretig gebruik van maakt. Echter was de opgebouwde voorsprong genoeg om de set binnen te halen. Met een setwinst van 25-19 werd de winst zeker gesteld.
In de laatste set was het Vocala die het sterkst starten en zij liepen al vroeg in de set uit. Waar de gehele wedstrijd de passers uitstekend speelden, leek de pass in de vierde set niet meer in de buurt van de spelverdeelster te komen. Van 3-11 liepen de meiden uit Beugen uit tot 8-16 en lag de setwinst voor het grijpen. Maar de meiden van Olympia begonnen op die stand aan een spectaculaire inhaalrace. Een lange servicereeks zorgde ervoor dat Beugen pas 7 punten later hun 17e punt scoorden. Punt voor punt kwam de thuisploeg dichterbij en op een stand van 14-17 lukte het Beugen nog maar 4 punten te scoren en Olympia deed dat nog 11 keer. Met 25-21 stond er na 2 uur spelen en nette 4-0 overwinning op het scorebord.
Na het vijfde punt was de ontlading groot bij de Panningse ploeg en konden zo 5 punten bijschrijven, wat goed is voor een 2e plek op de ranglijst. Volgende week speelt Olympia in Sambeek. Om 19.00u klinkt daar het eerste fluitsignaal!