Eerste volle buit voor VC Olympia dames 1 in Velden.

08/10/2022 - Dames 1

Zaterdag 8 oktober stonden de meiden uit Panningen tegenover VC Velden. Vorig jaar nog uitkomend in de eerste divisie, maar heeft dit jaar gekozen om een stapje terug te doen. In de voorbereiding werd er redelijk eenvoudig gewonnen van VC Velden, maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. De meiden uit Panningen begonnen fel aan de wedstrijd. Vivian, die vorig seizoen nog het Velden tenue droeg, maakte het haar oud teamgenoten moeilijk door veel te scoren aan het begin van de set. Passend had Olympia het prima op orde, maar maakte het aan het einde nog onnodig spannend door Velden dichterbij te laten komen. De thuisploeg komt echter net de laat en Olympia wint de eerste set met 22-25. In de tweede set blijft Olympia hard werken en fel spelen. In de rally’s is Olympia soms wat rommelig en kan daardoor niet echt de overhand nemen. Gelukkig kunnen de meiden van VC Olympia aardig goed serveren en maken het de passers van Velden lastig en kunnen zo steeds een kleine voorsprong houden. Met 20-25 wordt er een comfortabele 0-2 voorsprong genoteerd. In set 3 loopt Olympia al vroeg uit, de pass-linie van Velden draait overuren en kunnen daardoor weinig druk in de aanvallen uitoefenen. De uitstekend spelende Tessa laat zich aan het net geen enkele keer verassen en zorgt keer op keer voor een uitstekende blokkering. Ook Daphne is duidelijk in de wedstrijd gegroeid en kan zowel aan het net als achter de 3-meterlijn genoeg druk zetten, waardoor Velden de fouten gaat maken. Sterre is inmiddels in het veld gekomen en zorgt ervoor dat de aanvallers gemakkelijk kunnen scoren. VC Olympia is in de derde set duidelijk de betere partij en beslist met 17-25 de wedstrijd. Met een 3-0 voorsprong op zak stapt Olympia vastberaden het veld op, om ook het bonuspunt binnen te halen. In het begin lijkt het er niet op dat Olympia ook de vierde set gaat winnen, Velden loopt al snel uit met 5 punten. VC Olympia speelt rommelig en is voorspelbaar in de aanval. Na een time-our herpakken de meiden zich en lopen punt voor punt weer in. Halverwege de set staat het weer gelijk en kan Olympia ook de vierde set binnen halen.
De eerste 4-0 winst voor VC Olympia, welke duidelijk naar meer smaakt. Het eigen niveau kan en moet nog omhoog maar de ploeg toont werklust en veerkracht wat steeds erg effectief blijkt. Volgende week speelt Olympia weer thuis en nemen ze het op tegen Umoya/Jokers uit Maastricht. Om 18u klinkt het eerste fluitsignaal, hopelijk tot dan!