Eindelijk weer winst voor VC Olympia dames 1!

24/02/2024 - Dames 1

Na een pauze van 3 weken mocht de ploeg uit Panningen eindelijk weer aantreden. Afgelopen weken is er hard carnaval gevierd, zijn de meiden weer fit geworden en is er hard getraind. Waar voor de carnaval het team erg gehavend was door blessures, stond afgelopen zaterdag iedereen weer in het groene shirtje in de hal! Zelfs Maud die de gehele tweede helft nog niet in actie kon komen, maakte weer haar eerste minuten.
Op de planning stond een uitwedstrijd tegen Stravoc ds1. Iedereen speelde weer op haar eigen positie en het doel was dan ook: plezier maken en gewoon lekker volleyballen. In het begin van de wedstrijd leek Olympia nog niet helemaal bij de les. Binnen no-time stond er een 5-0 achterstand op het scorebord. Maar via 7-7, naam Olympia op 8-10 het initiatief weer over. Passend had Olympia het prima onder controle en zette op eigen service Stravoc onder druk. Aanvallend werd er veelvuldig gebruik gemaakt van de blokkering van Stravoc. Olympia kan de gehele set geen gas terug nemen, want Stravoc blijft hard werken. Maar richting de eindstreep serveert Tessa met meerdere aces Olympia veilig. Met 20-25 pakt Olympia de eerste set.
In set twee komt Olympia alleen na het eerst gespeelde punt nog op voorsprong. Daarna is het Stravoc die steeds de leiding heeft. Olympia laat zich overrompelen in de luide hal en is niet fel genoeg in de aanval. Tel daarbij op dat de pass en service aan Panningse zijde niet lekker draaien. Vivian haalt nog wel een ogenschijnlijk onmogelijke bal van de vloer, maar helaas pakt ook Stravoc dat punt. Olympia maakt geen enkel moment aanspraak op setwinst. Met ruime cijfers (25-17) gaat de set naar de thuisploeg.
In set 3 kan Olympia vanaf 10 punten uitlopen en pakt een voorsprong van 4 punten. Op 19-14 heeft inmiddels Sanne een aantal mooie punten laten noteren en lijkt winst vanzelfsprekend. Maar een niet sluitende blokkering en wegzakkende energie zorgen ervoor dat Olympia, Stravoc bijna langszij laat komen. Maar gelukkig kan op 24-23 toch het setpunt binnen worden geslagen! Met een 1-2 voorsprong start Olympia gedreven de vierde set. Weer gaat het de eerste 20 gespeelde punten gelijk op. Maar dan is daar weer Tessa, die met een goede servicebeurt een gaatje voor haar team slaat. Vervolgens doet Roos daar nog met 5 goed geplaatste services een schepje boven op. Vervolgens is het Stravoc zelf dat veel eigen aanvalsfouten noteert, wat een grote voorsprong oplevert voor de ploeg uit Panningen. Met 19-25 stelt Olympia wedstrijdwinst veilig en dat voelt na vijf verliespartijen extra fijn!
Komende week speelt Olympia weer een wedstrijd thuis! Om 19:00u klinkt het eerste fluitsignaal tegen Tilburg dames 2. Hopelijk tot dan!