Goede start VC Olympia Dames 1 bij debuut 1e Divisie.

22/09/2018 - Dames 1

VC Olympia D1 – Peelpush D2: 3-1

Dat was ‘m dan. De 1e wedstrijd van Vc Olympia Dames 1 in de 1ste divisie.
En wat was er mooier dan beginnen met de derby tegen Peelpush Dames 2 uit Meijel en deze ook nog eens te winnen!
De dames en staf kunnen tevreden terug kijken op deze seizoenstart.

In de 1e set stond Vc Olympia continu 1 of 2 punten voor, maar aan ’t einde van de set lieten ze de dames van Peelpush langs zij komen doordat er niet meer alert werd gespeeld en er een aantal persoonlijke fouten werden gemaakt. Met 23-25 ging deze set verloren.
Wetende dat er kansen lagen om in deze wedstrijd punten te pakken, werd er met veel lef en vertrouwen aan de 2e set begonnen. De dames van Vc Olympia kwamen vrij vroeg in de set op een ruime voorsprong en hebben deze niet meer uit handen gegeven. Niet alleen in ’t veld werd hard gewerkt maar ook aan de zijlijn werd er flink aangemoedigd om de sfeer er in te houden. Een verdienstelijke 25-16 als eindstand.
Niet alleen de dames en staf genoten van deze wedstrijd en hun debuut in de 1e divisie; ook het in grote getallen toegestroomde publiek had een leuke avond op de volle tribune.
Vervolgens set 3. De dames van Vc Olympia hadden de smaak te pakken en de winst in de 2e set smaakte naar meer. Vol vertrouwen werd er aan de set begonnen. Een voorsprong van 6-1 was een mooie start, maar de dames van Peelpush gaven zich niet zomaar gewonnen. Met een aantal mooie aanvalsacties en moeilijke services, kwam Peelpush dichterbij. Vc Olympia herpakte zich en trok ook deze set naar zich toe met 25-20.
Niet alleen de starting six hebben laten zien wat ze kunnen. Door de ruime voorsprong in set 2 en 3, konden ook de wisselspelers laten zien wat ze in hun mars hadden.
Nu nog de laatste set binnen zien te halen. Na 2 gewonnen sets, zou dit een reëel doel zijn en daarmee ook een super start in dit seizoen.
In de laatste set werd er door beide teams weer hard gewerkt voor de punten. Vc Olympia liet even minder goed spel zien dan in de vorige sets. Peelpush liet nog hun veerkracht zien en het werd een spannende laatste set. Met een nipte 25-23 overwinning in de 4e set was de 3-1 overwinning voor Vc Olympia een feit en kon er met heerlijke zelfgebakken appeltaart van de coach een feestje gevierd worden in de kantine.
Een wedstrijd met ups en downs, maar het geeft een veelbelovend uitzicht op de competitie en de promotie van Vc Olympia Dames 1 naar de eerste divisie.
Volgende week spelen we om 16.30u in Rijswijk tegen Inter Rijswijk Dames 1.
Zien we jullie daar?