Goede start VC Olympia Dames 1 in 2e Divisie!

23/09/2017 - Dames 1

VC Volt D1 – VC Olympia D1 : 2-3

Voor Dames 1 vond afgelopen weekend de vuurdoop in de 2e Divisie plaats, nadat ze afgelopen seizoen kampioen waren geworden in de 3e Divisie. Doordat er 3 speelsters het team hebben verlaten en er maar 1 speelster bijgekomen is is de selectie voor dit seizoen erg klein. Ook heeft het team afgelopen seizoen afscheid genomen van coach Mat Goossens en assistent-coach Ron van Tongerlo. Dit seizoen zal de nieuwe coach Kees Bosch de dames naar successen proberen te leiden. De voorbereiding was in ieder geval goed met een aantal goede oefenwedstrijden. Ook tijdens de 1e ronde van de nationale bekerkompetitie werd, ondanks verlies tegen sterkere tegenstanders uit de 1e Divisie, duidelijk dat de dames er klaar voor waren.
De eerste kompetitiewedstrijd vond plaats in Beers tegen VC Volt dames 1. Ondanks dat het voor de eerste keer in de tweede divisie een beetje onwennig was, begonnen we toch gefocust aan de wedstrijd. De eerste set liep redelijk gelijk op. De verdediging stond sterk en er werd voor elke bal gevochten. Boven de 20 waren we net een tandje beter en mede dankzij onze trouwe supporters werden we in de eerste set naar de overwinning gejuicht.
Die focus die we in de eerste set hadden, verloren we in de tweede en derde set. Er werd minder gepasst, waardoor de aanval minder ging lopen en er werden te veel persoonlijke fouten gemaakt, waardoor de tegenstander te makkelijk kon scoren.
In de vierde set daarentegen ging het tot 10-10 gelijk op, wat begon te lijken op de eerste set. Maar deze keer konden we eerder in de set een gaatje slaan en liepen uit naar 20-14. We lieten de tegenstander nog een beetje terugkomen, maar speelden de set netjes uit.
Tijdens de kantwissel in de vijfde set, stonden we 8-5 achter. Maar door veel vechtlust en te werken voor elkaar, hebben we deze set toch nog gepakt.
Kortom: onze eerste puntjes en onze eerste winst in de tweede divisie zijn een feit!
Komende zaterdag spelen we thuis op ons nieuw tijdstip 16:45 uur tegen VC Velden D1. Hopelijk kunnen we laten zien dat het verlies in de bekerwedstrijd tegen dit team onterecht was. We hopen op een volle tribune.