Hard werkend VC Olympia DS1 houdt volle buit in eigen huis.

05/02/2022 - Dames 1

Afgelopen zaterdag speelden VC Olympia dames 1 weer na lange tijd een thuiswedstrijd in het Piushof met publiek! Avance DS1 uit Sambeek was afgereisd naar Panningen om het op te nemen tegen het eerste dames team van Olympia. Helaas zonder Teddy, maar gelukkig kan dames 1 altijd rekenen op dames 2 en sloten Anouk en Pippa aan. Nadat Avance koos voor wisselen van kant i.p.v. serveren, mocht Ivon de wedstrijd starten achter de servicelijn. De thuisploeg start rommelig, maar blijft voor iedere bal hard werken. Halverwege de set loopt Olympia uit, door met name een goede service. Tessa was in de uitwedstrijd tegen Avance al een ware plaag voor de passers uit Sambeek en liet zien dat dit niet eenmalig was. Op een stand van 24-17 sluit, de uitstekend spelende Pippa, de set af met een ace. In set twee bleven de meiden van Panningen hard werken. Het fanatisme in het achterveld zorgden er met momenten voor dat het wat rommelig was, maar dat bracht setwinst nooit in gevaar. Lian haalde met veel val- en vliegwerk veel van de vloer en met 25-17 haalt Olympia de tweede set binnen. In de derde set was de Panningse formatie op alle fronten de betere partij. Ivon die lukte het keer op keer een tweede bal te scoren en aan het net werd er met lef gespeeld. Aan de buitenkant kon Mila met gemak de blokkering van Avance passeren en ook Daphne scoorde geregeld met een hard geslagen bal. Op een stand van 17-12 loopt Olympia eenvoudig uit naar setwinst en lukt het Avance nog maar één keer het gat in de verdediging van Olympia te vinden. Met 25-13 stelt Olympia de tiende winst op rij veilig. In set 4 stokt de pass aan Panningse zijde even en heeft Olympia vooral moeite met de side-out. Zo komt Avance, voornamelijk door persoonlijke fouten bij Olympia, op 6-10 voorsprong. Met een goede servicereeks van Inge halverwege de set haalt Olympia de tegenstander weer in. Op een gelijke stand van 19-19 lukt het Pippa tot 6 keer toe de aanvallers in stelling te brengen tot scoren en winnen de meiden uit Panningen met 25-19 de wedstrijd.
Volgende week is Volley Tilburg de tegenstander. Beide teams zullen elkaar voor het eerst van dit seizoen treffen. Om 13.00u klinkt het eerste fluitsignaal!