Heren 1 beduidend beter dan Bedovo.

23/03/2019 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Bedovo HS1 3-1

Na de nederlaag in de beker moesten de heren van Olympia vandaag weer de draad oppakken in de competitie. In eigen hal werd aangetreden tegen de nummer 2 Bedovo uit Beek en Donk. Zij hebben nog kansen om kampioen te worden, maar Olympia heeft hen in die strijd een gevoelige tik uitgedeeld. De Panningenaren waren beduidend beter en stuntten met een dik verdiende 3-1 overwinning.
De eerste set was nog maar net onderweg en Olympia leidde al met 7-1 dankzij een goede serveserie. Gesterkt door deze snelle voorsprong kon Olympia de druk blijven opvoeren op het ervaren team van Bedovo. Zij probeerden tevergeefs het gat te dichten met de thuisploeg, maar die hield eenvoudig stand. Olympia pakte de set met 25-19.
Vervolgens barste de strijd pas echt los. Bedovo schakelde een tandje bij in de openingsfase van de tweede set. Dit resulteerde in een gelijk opgaande strijd waarbij vooral de bezoekers uit Beek en Donk aanvallend meer risico gingen nemen. De heren van Olympia kregen het hierdoor lastig in de verdediging. De passing was minder zuiver en de gecreëerde kansen werden in aanvallend opzicht niet benut. Bedovo profiteerde en ging er met de setwinst van door (25-18).
Ook in het begin van de derde set hadden de heren van Olympia het lastig tegen de bezoekers. Een lastige serve bracht de Panningenaren aan het wankelen. Bedovo nam een 6-1 voorsprong, maar na ingrijpen van de Panningse coach kantelde de wedstrijd ineens en Olympia leek herboren. De ervaren van mannen van Bedovo hadden het nakijken, want het relatief jonge Olympia walsten over hen heen. Op alle fronten waren de Panningenaren veel beter en draaiden de 1-6 achterstand om in een 25-14 setwinst!
Daarna leek de wedstrijd gespeeld. De heren van Olympia gingen op dezelfde voet verder en bleven de bovenliggende partij. Bedovo gaf op het einde nog wat weerstand, omdat de thuisploeg de touwtjes een beetje liet vieren. Spannend werd het niet meer, ook al kwamen de bezoekers nog terug tot 23-23. De Panningenaren bleven koelbloedig en maakten het karwei meteen af.
Op papier een zeer verrassende overwinning voor de heren van Olympia (3-1), maar in het veld waren de Panningenaren vandaag beduidend de betere. Volgende week kunnen de heren van Bedovo revanche nemen op Olympia, want dan wordt de inhaalwedstrijd in Beek en Donk gespeeld.