Heren 1 maakt kansen niet af tegen Flamingo’s.

24/11/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Flamingo’s ’56 HS2

Na een weekje rust stond vandaag de wedstrijd tegen Flamingo’s uit Gennep op het programma. Op papier een wedstrijd tussen twee teams die elkaar op de ranglijst weinig ontlopen, maar het wedstrijdbeeld was totaal anders.
De heren van Olympia startten voortvarend aan de wedstrijd. Een serviceserie van de diagonaal bracht de thuisploeg van 4-4 naar een 13-4 voorsprong! De Flamingo’s kwamen niet onder die druk vandaan en de thuisploeg benutte de kansen die ze kregen. Heel eenvoudig werd de eerste set binnen gehaald (25-9).
Voor de tweede set moest aan Panningse zijde iedereen weer op scherp worden gezet, want in de vorige wedstrijden ging het na zo’n goed begin alsnog mis. Echter, de geschiedenis herhaalde zich. Zo gemakkelijk als de eerste set werd binnengehaald, zo gemakkelijk kregen de heren uit Gennep de tweede en derde set cadeau. De kansen die in de eerste set meteen punten opleverden, werden in de tweede en derde set niet afgemaakt. Aan de zijde van Olympia was niemand scherp en werd er zonder na te denken de bal over het net gespeeld.
In de vierde set begon de wederopstanding van de Olympia heren. Er werd een 5-1 voorsprong genomen. Deze marge bleef lang op het scorebord staan. Beide teams bleven aanvallend hun punten scoren. Olympia leek zodoende wederom door het oog van de naald te kruipen door er alsnog een vijfsetter uit te persen. Echter, op de beslissende momenten werden de kansen niet afgemaakt en konden de bezoekers uit Gennep profiteren. Zij benutten wel hun kansen en pakten zo de 3-1 winst.
Volgende week moeten de Panningenaren uit een ander vaatje tappen, want het wordt eens tijd dat er weer gewonnen wordt. Dit zou een uitgelegen kans moeten zijn tegen de Tilburgse studenten van Gepidae die momenteel de onderste plek op de ranglijst bezetten.