Heren 1 pakt op de valreep één punt na offday.

10/11/2018 - Heren 1

Were Di HS1 – VC Olympia HS1 3-1

Vandaag wachtte VC Olympia wederom een lastige, maar gelijkwaardige tegenstander. De heren gingen op bezoek bij Were Di in Gemert. Kon het goede spel van de afgelopen weken eindelijk beloond worden met een overwinning?
In de eerste set had het daar geen schijn van. Fout na fout stapelden zich op bij de Panningenaren. De scherpte van de voorbije wedstrijden ontbrak. Bij een stand van 19-10 in Gemerts voordeel leek de set gespeeld, maar uit het niets kwam Olympia bijna langszij. Een geweldige serveserie bracht de heren van Olympia terug in de wedstrijd (19-18). Zo gemakkelijk als toen de punten werden gescoord, zo makkelijk werden ze ook weer weggeven aan de tegenstander. Were Di profiteerde en pakte de eerste set.
De tweede set was er eentje om snel te vergeten. Zo’n beetje alles wat mis kon gaan, ging mis aan Panningse zijde. Bij aanvang van de derde set werd de draad weer opgepakt. Langzaamaan werd er beter gevolleybald en er werd gewerkt voor ieder punt. De thuisploeg merkte dat ze meer weerstand kregen en gingen iets meer forceren aan het net. De Panningenaren hadden hier geen antwoord op en moesten wederom het onderspit delven.
Zoals vaker wilden de heren van Olympia niet zonder punt huiswaarts keren. Het spel aan Panningse zijde ging weer lijken op het spel van de afgelopen weken, maar hoogstaand was het zeker niet. Af en toe wat mazzel en een hogere foutenlast bij Were di zorgden ervoor dat de heren van Olympia op de valreep nog één puntje meenamen naar Panningen. Zo hield Olympia na een redelijke offday alsnog een punt over waarop het eigenlijk geen recht had.
De heren van Olympia hebben twee weken de tijd om weer in vorm te raken, want op 24 november wacht de confrontatie met nummer 5 van de ranglijst; Flamingo’s ’56 uit Gennep.