Heren 1 sluit jaar af met 3-2 overwinning.

15/12/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Livoc Liessel HS1: 3-2

Vandaag stond de laatste thuiswedstrijd van 2018 op de rol. Nog een keer moest Olympia aan de bak om het jaar knallend af te sluiten. Promovendus Livoc uit Liessel kwam op bezoek in Panningen. Op de ranglijst ontlopen beide teams elkaar nauwelijks.
In de eerste set ging de strijd in het begin gelijk op, maar dit de thuisploeg vooral aan zichzelf te danken. Door veel foutjes en onbenutte kansen bleef Livoc in het spoor tot 10-11. Door een serveserie van Olympia werden de Liesselnaren op achterstand gezet. In het vervolg gingen de Panningenaren beter om met de kansen. Livoc had hierop geen antwoord en werd zoek gespeeld. Met 25-16 pakte Olympia de eerste set.
Dit leek de opmaat naar een goede wedstrijd van de Panningenaren. Toch zakte de thuisploeg ver weg. Het chaotische en trage spel van Livoc nam Olympia over waardoor het zichzelf onnodige moeilijk maakte. In plaats van een voorsprong opbouwen, moest ervoor gezorgd worden dan Livoc niet wegliep. De schade in setstand bleef beperkt, maar de tweede set ging naar Livoc.
De derde set zakte de thuisploeg volkomen door het ijs. De fouten stapelden zich op en de set moest snel worden vergeten. In de volgende set herpakten de heren van Olympia zich weer enigszins. Er moest zoals vaker hard gewerkt worden voor elk punt. Door de lange rally’s winnend af te sluiten, werd het geloof in een goede afloop steeds groter. Met overtuiging werd op de beslissende momenten de punten binnengehaald en daarmee ook de set.
Een vijfde set moest uitmaken wie het jaar winnend zal afsluiten. De heren van Olympia waren gretig om de overwinning over de streep te trekken. Het overtuigende volleybal van het einde van vierde set werd doorgezet in het begin van de vijfde set. Bij 8-2 in Pannings voordeel werd er van kant gewisseld. Het beslissende gat leek geslagen, maar toch viel Olympia wederom ver terug in hun spel. Livoc kwam terug tot 13-13, maar voor hen leverde het geen matchpoints op. De thuisploeg pakte de set met 16-14.
Het eerste herenteam van Olympia kan nu genieten van de kerst. Op 12 januari wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen Sevenum.