Heren 1 verliest van gretiger Liessel

06/04/2019 - Heren 1

Livoc Liessel HS1 – VC Olympia HS1 3-1

Vandaag stond voor de heren van Olympia de laatste uitwedstrijd op het programma. In Liessel werd er aangetreden tegen Livoc. Voor beide teams stond er nauwelijks iets op het spel. Beide middenmoters hebben zich al gehandhaafd in de 1e klasse voor komend seizoen. Het enige wat op het spel stond, was de eer.
De eerste set startte Olympia rommeling. Het team had nog last van de naweeën van vorige week. Daarentegen, Livoc begon overtuigend en kreeg mede door de scheidsrechter de punten in de schoot geworpen. De Panningenaren moesten in de achtervolging, maar de opgelopen schade was al te groot. De thuisploeg won met 25-18.
In een gelijk opgaande tweede set was het steeds stuivertje wisselen tussen beide teams. Lange spannende rally’s werden er gespeeld tussen Livoc en Olympia. Laatstgenoemde was meestal net iets sterker en kwam hierdoor beter in de wedstrijd. Echter, de heren van Olympia kwamen net te kort voor de setwinst (22-25). De snelle middenaanval en de boomlange buitenaanvaller van Livoc braken de Panningenaren op.
Gesterkt door het feit dat de wedstrijd nog niet gespeeld was, begon Olympia sterk aan de derde set. Het geloof in een ommekeer was duidelijk zichtbaar in het veld. Op alle fronten waren de Panningenaren de betere in Liessel. De thuisploeg kwam daardoor onder druk te staan. Mede door een aantal killblocks werd het verschil met Livoc gemaakt. De heren van Olympia pakten overtuigend de set en verkleinde zo de achterstand in sets tot 1-2.
Kon Olympia wederom terugkomen van een 2-0 achterstand? Dit keer was het te veel gevraagd. De Panningenaren vervielen in de patronen van de eerste set en verloren de grip aan het net. De passing werd rommeliger waardoor er aanvallend veel ballen opgelost moesten worden. Daarbij werd het Panningse blok door de Liesselnaren goed omzeild. Toch bleven de heren van Olympia tot aan het einde toe werken voor ieder punt. Helaas was het vandaag niet voldoende voor de overwinning. Die ging met 3-1 naar de thuisploeg.
Volgende week wacht voor Olympia de laatste competitiewedstrijd. In eigen hal wordt er aangetreden tegen reeds gedegradeerde DKJO. Een overwinning zou mooi zijn voor Olympia om het seizoen goed af te sluiten.