Heren 1 wint wederom net niet.

04/11/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – VC Unitas HS1 2-3

De nummer twee van afgelopen seizoen, VC Unitas, kwam op bezoek in Panningen. De heren uit Beek en Donk staan nu één plekje boven de heren van Olympia. Tegen deze pittige tegenstander hoopten de Panningenaren het goede spel van vorige week door te zetten.
In de eerste set was dat meteen te zien. De bezoekers hadden geen schijn van kans tegen een ongenadig Olympia. Met veel servicedruk en machtige slagen aan het net werd Unitas onder druk gezet. Dit leverden onderlinge frustraties op bij de bezoekers. De Panningenaren profiteerden door met maar liefst 25-11 de eerste te pakken.
Olympia moest nu waken voor onderschatting. Een aantal kleine slordigheden in de openingsfase werden door de heren uit Beek en Donk meteen afgestraft. Zonder al te veel moeite dichtte Olympia het gat en pakte vervolgens meteen de voorsprong (18-14). Inmiddels waren de bezoekers beter in de wedstrijd gekomen. Mede door een goede serve, waar de verdediging van Olympia beduidende moeite mee had, pakte Unitas de tweede set.
Lichtelijke aangeslagen begonnen de heren van Olympia aan de derde set. Unitas maakte in de aanval hier dankbaar gebruik van en liep uit naar 13-6. Na een time-out aan Olympia zijde werd er weer gewerkt voor ieder punt door de thuisploeg. Zoals vaker wierp dit zijn vruchten af. Bij 17-17 was de stand weer gelijkgetrokken en volgde een spannende ontknoping van de set. Unitas maakte het zichzelf niet gemakkelijk door foutief door te draaien bij het serveren. Olympia merkte dit op en de scheidsrechter ging hierin mee. Zo leken de Panningenaren de set binnen te halen, maar de gecreëerde kansen werden niet afgemaakt en natuurlijk maakten de bezoekers daar gebruik van.
Dat de teams aan elkaar gewaagd waren, bleek wel in de vierde set. Het was steeds stuivertje wisselen tussen beide teams. Wat langere rally’s werden afgewisseld met kortere en de vermoeidheid sloop bij beide teams in het spel. De bezoekers waren net iets scherper op het einde van de set en waren op weg naar de 3-1 winst. Maar Olympia liet zien over een langere adem te beschikken en werkten zes matchpoints weg! Op het eerste setpoint werd het meteen afgemaakt door de thuisploeg (28-26).
Ook in de beslissende set was het lang stuivertje wisselen, maar bleek Unitas net iets constanter te zijn dan de jonge Panningenaren. De set werd nipt verloren en bleek Olympia wederom net te niet te kunnen winnen van een goede tegenstander. Hopelijk gaat het gezegde drie keer is scheepsrecht op, want ook volgende week staat er een pittige tegenstander op het programma. Kunnen de Olympia heren winnen in Gemert van Were Di?