Met een ruime zege op Kessel stevent VC Olympia ds1 af op kampioenschap!

04/03/2023 - Dames 1

Zaterdag 5 maart stond de derby tegen Kessel weer op het programma. Voor beide was er genoeg reden om voor de punten te spelen. Kessel moet nog aan de bak om directe degradatie te voorkomen en voor Olympia is ieder wedstrijdpunt dichterbij het kampioenschap.
Helaas moest Daphne ziek thuis blijven en was Sanne nog niet geheel wedstrijdfit. Dat betekende dat Josien de diagonaal positie in moest vullen. Direct vanaf het eerste fluitsignaal nemen de Panningse meiden afstand van Kessel. Met veel energie worden alle acties uitgevoerd bij de thuisploeg. Kessel krijgt geen enkele keer de kans om onder de druk van Olympia uit te komen en maakt veel eigen fouten. Aan het einde van de set sluit Sterre de set af met 3 uitstekende serves en zo pakt de Panningse ploeg de eerste set met 25-12. In set twee lijkt Olympia door de gemakkelijke winst in slaap gesukkeld. Passend had de thuisploeg het in de eerste set prima op orde, maar dat lijkt de passers weinig zelfvertrouwen te hebben gegeven. In 2 serviceseries van Kessel staat en binnen no-time 1-9 voor de tegenpartij. Weinig communicatie en voorzichtig volleybal zorgen er voor dat Kessel gemakkelijk kan scoren. Na een time-out en een wake up call van de coach starten de meiden uit Panningen hun inhaalrace. Van 7-10, naar 13-14 en op service van Ivon pakt Olympia weer de leiding en geeft die niet meer uit handen. De pass-linie heeft zich weer herpakt en zo kunnen alle aanvallers in stelling gebracht worden. Teddy lijkt niks te geven om het 3-mans blok van Kessel en blijft gemakkelijk scoren. Ook de tweede set kan Olympia bijschrijven (25-20). In set drie start Olympia beter, maar kan niet meer de energie geven die ze toonden in de eerste set. Olympia vertoond matig spel, waardoor Kessel lange tijd kan bij blijven. Pas op 14-12 slaat Olympia een belangrijk gaatje van vijf punten. Tessa straft een over-pass van Kessel nog af met een aanval binnen de 3-meterlijn en zo vergroot Olympia de voorsprong. Met een 25-17 stelt Olympia wedstrijdwinst veilig. Alle eerdere gespeelde wedstrijden tegen Kessel eindigden in een 3-1 winst en Olympia was vastberaden dit maal de volle punten te pakken. Ook in set 4 troeft Olympia, Kessel op alle fronten af. Mila drijft de verdediging van Kessel tot wanhoop als ze aan het net haar hele aanvalsarsenaal uit de kast haalt, wat iedere keer een punt oplevert. Ook Vivian kan naar hartelust scoren aan de buitenkant en het collectief zorgt voor een 17-7 voorsprong. Kessel lijkt de moed al op te geven, want doet weinig terug. Met 25-12 is ook de vierde set voor de Panningse ploeg.
Dat betekent dat Olympia 77 punten heeft na de 18e speelronde en na een korte berekening zou 80 punten het kampioenschap in de derde divisie moeten opleveren! Volgende week treft Olympia hekkensluiter HHC Horn en zou 3 sets winnend afsluiten een heel realistisch scenario zijn. 11 maart is ondertussen omcirkelt in de agenda en Olympia hoopt op veel support in Horn, die ze naar het kampioenschap juichen! Om 17:00u klinkt het eerste fluitsignaal! Hopelijk tot dan!