Moeizame overwinning voor VC Olympia Heren 1.

16/12/2017 - Heren 1

VC Olympia HS1 – SOMAS/Activia HS1 3-1

Voor de laatste wedstrijd van de eerste helft kwam de hekkensluiter Activia uit Sint Anthonius op bezoek in Panningen. Olympia had deze wedstrijd één opdracht; 4-0 winnen. Die opdracht werd niet goed uitgevoerd, want er werd een moeizame 3-1 overwinning geboekt.
Moeizaam kwam Olympia uit de startblokken. De Panningenaren konden geen druk leggen op het matige spel van de tegenstander. De heren van Olympia gingen mee in het spel van Activia. Niets lukte aan Olympia zijde. Mede door 7 servefouten ging de eerste set met 25-23 naar Activia.
Het setverlies had Olympia geheel aan zichzelf te danken. Het team werd op scherp gezet voor de tweede set, maar dit had vooralsnog niet het gewenste effect. Tot 10-10 bleven de Panningsen aanrommelen met hun spel. In het vervolg konden de heren van Olympia de druk wel opvoeren met de serve. Een serveserie van 10 punten gaf Olympia even lucht. Mede hierdoor werd de tweede set ogenschijnlijk eenvoudig binnen gehaald (25-13).
In de derde set sloegen de Panningenaren snel een gaatje, maar ze kregen het aan het einde van de set nog even lastig. Een 24-20 voorsprong werd bijna verspeeld. Activia kreeg een setpunt, maar de vechtlust van Olympia bezorgde ze alsnog de setwinst (30-28).
De wedstrijd was gespeeld. Het geloof ebde weg bij de heren van Activia. Zeker na een sterk begin van Olympia (8-0) waarin zij hun eigenlijke spel lieten zien. Daarna zakte het niveau weer snel weg, maar de Panningsen speelden de wedstrijd simpel uit.
Door de moeizame overwinning gaat Olympia de Kerst in op een mooie zesde plek. Op 13 januari vervolgen de heren de competitie tegen VC Volt in Cuijk.