Moeizame wedstrijd voor VC Olympia tegen Hovoc ds1.

25/11/2023 - Dames 1

Afgelopen zaterdag was het strijdtoneel van Olympia in Horst. Hovoc ds1 was de tegenstander, die maar twee punten onder de ploeg uit Panningen stond, maar met één wedstrijd minder gespeeld. Met de solide 4-0 overwinning nog in het achterhoofd vertrok Olympia laat op de dag naar de wedstrijd. Om 19.30u klonk het eerste fluitsignaal en werd er direct gestart met een aantal lange rally’s en om beurten pakten de ploegen het punt, tot ongeveer halverwege de set was het stuivertje wisselen. Op 14-17 weet Olympia het eerste gaatje in de wedstrijd te slaan. Olympia speelt effectiever en zorgt ervoor dat Hovoc diegene is die de fouten maakt. Met 19-25 is de eerste set voor Olympia. In set twee zet Olympia direct een 1-4 voorsprong op het scorebord. De meiden uit Panningen laten Hovoc geen enkel moment in het spel komen, waardoor de foutenlast bij de thuisploeg torenhoog is. Wanneer Sharon vervolgens de passlinie tot wanhoop drijft, met 8 geplaatste services, loopt Olympia gemakkelijk uit tot 12-23. Hovoc lukt het om nog één keer de bal op de vloer te krijgen, maar direct daarna is het Olympia dat het 25e punt scoort. In set 3, start Olympia slap. De meiden kijken al snel tegen een 1-3 achterstand aan en komen alleen op 5-5 nog tot gelijke hoogte. Daarna is het initiatief volledig aan Horsterzijde. Met de goede blokkering van de middens lijkt Olympia geen raad meer te weten. Opvallend is ook dat de servicedruk volledig wegzakt waardoor Hovoc makkelijk haar eigen spel en hun beste aanvalsters kan bedienen. Met 17-25 maakt Hovoc de stand 1-2. De vierde set start Olympia weer een stuk beter. De energie van de eerste twee sets is nog niet helemaal terug, maar er wordt ontzettend hard gewerkt. Op 19-21 lijkt de Panningse ploeg onderweg naar wedstrijd winst, maar Hovoc stribbelt flink tegen. Het is wederom de middenaanval die Horst terug in de wedstrijd helpt. Vanaf 21-21 worden er aan beide kanten veel persoonlijke fouten gemaakt. Olympia kan tot drie keer toe het setpoint van Hovoc wegpoetsen maar op 28-27 is het Hovoc dat het laatste punt binnen haalt. Een gelijke stand, zorgt ervoor dat Olympia weer een vijfde set moet spelen om de winnaar te bepalen. In het begin van de set lijkt Hovoc de langste adem te hebben. Vier Panningse fouten zorgen ervoor dat Hovoc op een comfortabele 4-0 voorsprong komt. Maar op 8-10 is er van die voorsprong niets meer over. Olympia zet alles op alles om de wedstrijd binnen te slepen. Aan beide kanten is het meer hard werken dan mooi volleybalspel en is het toch Olympia dat aan het langste eind trekt. Met 12-15 wint Olympia haar vierde vijfsetter van dit seizoen. Volgende week speelt Olympia wederom een uitwedstrijd. Op 2 decembers is Volley Tilburg ds2 de tegenstander.