OFF-DAY VC OLYMPIA DS1 TEGEN HAVOC DS1

25/11/2017 - Dames 1

HAVOC D – VC Olympia D1: 3-1

Om 18:30 uur mochten de dames van VC Olympia aantreden in Oeffelt tegen Havoc dames 1. Onze coach was verhinderd en Rob Cramers was er voor ons aan de zijlijn. Dat mag natuurlijk wel even benoemd worden; bedankt voor het coachen!
Ook wisten we vooraf dat er aan de kant van Havoc een coach stond die gebrand was om van ons te winnen (een oude bekende voor VC Olympia).
Na 4 overwinningen achter elkaar moesten de dames van VC Olympia vandaag scherp blijven. De woorden van onze coach werden gedurende de trainingsweek vaak herhaald: ‘Je moet niet afwachten maar de wedstrijd zelf maken’.
Helaas begon de wedstrijd anders dan verwacht. Vanwege een enkelblessure van onze spelverdeelster moest er na een aantal punten gewisseld worden. Deze hele set werd er achter de feiten aangelopen en kwamen de dames van VC Olympia niet in hun eigen spel. Het aantal servicefouten aan eigen kant was enorm hoog en passend stonden de dames onder druk. Deze set resulteerde dan ook in een 25-18 verlies.
De tweede set begonnen de dames van VC Olympia erg sterk. Er stond zelfs een voorsprong van 20-15 op het telbord. Helaas kwam toen weer een ‘down’ moment in het spel en kwam Havoc door eigen onnodige fouten bij. Uiteindelijk werd deze set met pijn en moeite (27-25) binnengesleept. Het stond nu 1-1 in sets en nu moest het gaan gebeuren. Helaas valt er over set 3 en 4 niet veel positievers te vertellen. De dames van Olympia stonden passend onder druk waardoor ze niet in hun eigen spel kwamen. Dit resulteerde tot een twee keer 21-25 verlies. Al met al een wedstrijd waarin de dames van VC Olympia allemaal niet hun eigen niveau hebben bereikt en wat leidde tot een onnodige einduitslag; 3-1 verlies.
Er staat ons weer een nieuwe trainingsweek te wachten waarin we samen hard gaan trainen voor de volgende wedstrijd.

Zaterdag 2 december spelen wij om 16:45 uur thuis tegen Hands up DS 1.
In de ochtend komen Sinterklaas en zijn Pieten langs bij de training van de jeugd.
Hierna hopen wij op jullie support bij onze wedstrijd!