Olympia Heren 1 naar halve finales beker

25/01/2020 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Ledub HS2 4-0
VC Olympia HS1 – Nuvo’68 HS1 3-0 (beker)

Het was een druk weekend voor Heren 1 van Olympia. Op zaterdag 25 januari werd er in de Piushof gespeeld tegen Ledub voor de competitie. Een dag later stond, wederom in eigen hal, de bekerwedstrijd tegen Nuvo’68 op het programma. Beide wedstrijden werden door de Panningenaren overtuigend gewonnen.
Na twee nederlagen in de competitie was het zaak voor de heren van Olympia om de draad weer op te pakken. Laagvlieger Ledub uit Budel was daarvoor de ideale tegenstander. Vier keer wisten de Panningenaren met overtuigende cijfers de sets te winnen. Het was geen hoogstaand volleybal van beide teams, maar de gecreëerde kansen werden door Olympia dit keer wel benut.
De bekerwedstrijd was voor Olympia van een ander kaliber, want het sterke Nuvo’68 uit Nuenen was de tegenstander. De heren van Olympia begonnen uiterst sterk aan de wedstrijd. Nuvo’68 werd compleet overlopen, maar kwam tegen het einde van de set beter in hun ritme. De Panningenaren wonnen de eerste set alsnog afgetekend.
De tweede en derde set waren kopieën van elkaar. Olympia nam steeds een kleine voorsprong, maar deze werd door Nuvo’68 meteen te niet gedaan. De bezoekers namen het initiatief in handen en hadden steeds een nipte voorsprong. De Panningenaren lieten zich niet van de wijs brengen en waren op de cruciale momenten nét de betere. Met miniem verschil haalden ze de sets binnen en zodoende staan de heren van Olympia in de halve finales van het bekertoernooi.