Olympia Heren 1 niet meer ongeslagen

21/10/2021 - Heren 1

Afgelopen donderdagavond werd het eerste team van Panningen uitgenodigd om de laatste wedstrijd voor de herfststop te beslechten in Montfort. De heren van VC Limac zijn het seizoen niet goed begonnen en stonden daardoor 9e in de ranglijst. Op papier zou deze pot in het voordeel moeten vallen van VC Olympia, die potentieel koploper zou kunnen worden na een overwinning. Toch was Panningen gewaarschuwd doordat ze Limac dit jaar al eens tegen waren gekomen in de voorbereiding. Daar hadden ze gezien waartoe Limac in staat is als ze eenmaal aan het volleyballen komen. Dit hadden de Montfortsen ook nog vers in het geheugen toen ze de eerste set begonnen en ze waren vastberaden om het nog eens over te doen. Met veel servicedruk creëerden ze de ruimte om een gevarieerd spel te spelen. In het begin van de set kon Olympia dit niet beantwoorden maar na de eerste helft vochten ze zich terug de wedstrijd in. Het was niet genoeg om de eerste set te winnen maar wel om de tweede set overtuigend te pakken met 25-19. De middenaanval bleek de drijvende kracht van Olympia die de punten moest maken, de derde set verhoogde Limac de druk waardoor de midden minder aanspeelbaar werd. Gevolg was een verlies met 18-25. Gedreven om minstens nog een 5e set te mogen spelen werd de 4e set naar binnen gesleept met een stand van 25-20. Jammer genoeg werd deze drive niet vastgehouden en ging de wedstrijd naar Limac.