Olympia Heren 1 wint ook van Maasdal

01/02/2020 - Heren 1

VC Olympia HS1 – VC Maasdal HS2 3-1

Op zaterdag 1 februari stond er voor het eerste herenteam van Olympia opnieuw een thuiswedstrijd op het programma. Ditmaal werd er met 3-1 gewonnen van VC Maasdal uit Wessem.
De Panningenaren begonnen sterk en overtuigend aan de wedstrijd. De bezoekers kwamen meteen onder druk te staan en zagen zich genoodzaakt om na vijf punten al een time-out aan te vragen. Zonder succes, want de Panningenaren bleven duidelijk de betere ploeg. Verdedigend stond het goed bij de thuisploeg en aanvallend kon er veel gevarieerd worden. Met duidelijke cijfers pakte Olympia dan ook de eerste set.
Ook in de tweede set konden de bezoekers uit Wessem het Olympia niet lastig maken. De Panningenaren bleven het spel domineren. Een kleine concentratieverslapping aan het einde van de set kon de thuisploeg zich permitteren. Het gat met Maasdal was immers al groot genoeg om de set binnen te halen.
Ondertussen waren de onderlinge frustraties binnen het team van Maasdal hoogopgelopen, want zij kwamen geen moment in hun eigen ritme. De heren van Olympia lieten zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleven, vooral serverend, de druk opvoeren. Met maar liefst 25-12 pakten de Panningenaren de set.
De vierde set leek een formaliteit te worden voor Olympia, maar zij konden geen moment afstand nemen van Maasdal. De Panningenaren lieten zich aan het einde van de set verrassen door de bezoekers en liepen zo tegen onnodig setverlies aan.