Skunk met moeite langs Heren 1.

27/10/2018 - Heren 1

Skunk HS2 – VC Olympia HS1 3-1

Vandaag werd er afgerezen naar Veghel om te spelen tegen Skunk. Het was lang gissen of de wedstrijd überhaupt door zou kunnen gaan, aangezien Skunk ‘geen’ scheidsrechter beschikbaar had. Uiteindelijk is de wedstrijd met twee uur uitgesteld en kon er alsnog gespeeld worden. Met als resultaat een mooie pot volleybal tussen beide teams!
In de eerste set namen de lange Veghelnaren meteen een kleine voorsprong. De Olympia heren hadden nog geen grip op de machtige aanvalsslagen van Skunk. Naarmate de set vorderde werd het gat met de thuisploeg gedicht. Een gevarieerd aanvalsspel aan Olympia zijde zorgde voor een spannend slot van de set. Echter, deze werd nipt verloren met 25-23 alsmede het op details aankwam.
Een goede serveserie van de Panningenaren aan het begin van de tweede set bracht ze op een 8-2 voorsprong. In het vervolg probeerde de thuisploeg het gat te dichten. Doordat beide teams zeer aan elkaar gewaagd waren, lukten het de Veghelnaren niet om de Olympia heren aan het wankelen te brengen. Dit ten verdienste van het Panningse blok en de verdediging, want de sterke buitenaanvallers van Skunk lukten het niet om de bal binnen de lijnen op de grond te krijgen. Waardoor Olympia via een 25-18 setwinst weer op gelijke hoogte kwam.
Ook in de derde set gingen beide teams verder met waar ze gebleven waren; een gelijkopgaande strijd. Een voorsprong van meer dan drie punten werd er door beide teams niet gepakt. Lange rally’s waren kenmerkend voor deze set. Gelukkig wisten de Panningenaren deze vaak in hun voordeel te beslissen. Ze wisten echter de set niet in hun voordeel te beslissen. Het servekanon van de thuisploeg bezorgde Skunk de setwinst (25-23).
Lukte het Olympia om er voor de derde keer een vijfsetter uit te slepen? Het antwoord daarop is nee. Een aantal passfouten in de beginfase van de vierde set waren cruciaal voor het spelverloop. Een 13-5 achterstand wisten de Olympia heren niet meer te prepareren. Al probeerden ze er nog het beste van te maken, maar het was niet voldoende om de set binnen te halen.
Met een goed gevoel konden de heren van Olympia terugkijken op deze mooie wedstrijd waarin het de complimenten kreeg van de tegenstander. Hopelijk kunnen ze dit goede gevoel vasthouden volgende week tegen VC Unitas uit Beek en Donk. De wedstrijd tegen deze pittige tegenstander zal om 19.00 uur aanvangen in Panningen.