Slecht einde goed seizoen VC Olympia D1.

13/04/2019 - Dames 1

Peelpush DS2 – VC Olympia DS1: 3-2

De dames van VC Olympia hebben zich een slechte dienst bewezen in de laatste wedstrijd van het seizoen. Ze verloren in Meijel met 3-2 van het reeds gedegradeerde Peelpush. Na een aantal spannende wedstrijden waarin directe handhaving werd veilig gesteld, leek het vuurtje bij de Panningse dames gisteren gedoofd.
Het was Peelpush dat het sterkst uit de startblokken kwam en heel eenvoudig een enorme voorsprong opbouwde. Via 6-1 en 14-7 ging de eerste set met 25-17 naar de thuisploeg. Bij VC Olympia was er totaal geen vechtlust te bekennen en werd er ver onder de maat gevolleybald. Je zou denken dat deze eerste set een wake-up call zou zijn, maar niks was minder waar. In de tweede set stonden de Meijelse dames alweer snel op een 6-0 voorsprong. Het was dramatisch wat VC Olympia liet zien en zonder er veel moeite voor te hoeven doen haalde Peelpush ook de tweede set met ruime cijfers binnen, 25-17.
Pas in de derde set kwamen de dames uit Panningen voor het eerst op voorsprong in de wedstrijd. Met een beetje meer servicedruk en iets meer spirit ging deze set via de tussenstanden 4-10 en 9-18 met 20-25 naar de bezoekers. Ook in de vierde set kon Olympia al vroeg een paar punten afstand nemen en wist dit gedurende de set vast te houden. De dames haalde nog altijd niet hun niveau, maar er was meer vechtlust te zien dan in de eerste twee sets. Met 22-25 trok de bezoekende ploeg de stand gelijk. 2-2, op naar een vijfde en beslissende set.
In deze laatste set stond de thuisploeg eigenlijk de hele tijd een paar punten achter. Met 6-8 werd er van kant gewisseld en bij 10-13 leek VC Olympia de winst alsnog naar zich toe te trekken. De laatste vijf punten waren kenmerkend voor de gehele wedstrijd. Er werd slordig gespeeld en door veel fouten werden de punten eenvoudig weggegeven. Zo konden de dames van Meijel de winst naar zich toe trekken en verloor VC Olympia met 3-2 de laatste wedstrijd van het seizoen.

Maar wat was het eigenlijk een top seizoen! Als nummer 3 van de tweede divisie gevraagd worden of je een niveau hoger wilt spelen en dan op een 7de plek eindigen is toch super! We bedanken iedereen voor de support de afgelopen maanden, met een speciale vermelding voor de TOV-groep! Hopelijk tot volgend seizoen!