Sliedrecht dames 3 maakt einde aan winningsreeks van VC Olympia dames 1.

28/10/2023 - Dames 1

Afgelopen zaterdag vertrok de Panningse ploeg al vroeg richting Sliedrecht. Na een rit van 1,5u kwam het team aan in de volleybal hoofdstad van Nederland. Later dan gepland kon Olympia aan de warming up beginnen. Even leek het erop dat Sliedrecht flink had bezuinigd op ballen, want die moesten eerst gezocht worden voordat ze aan de warming up konden beginnen. Dit was overigens ook de eerste wedstrijd dat het team het zonder Ivon moest doen in het veld, want Ivon is sinds deze week officieel met volleybal verlof. Gelukkig kan Olympia al het hele seizoen rekenen op Sharon, die vanaf deze week volledig aansluit bij de selectie. Maar goed, terug naar de wedstrijd!
In de eerste set speelt Olympia een uitstekende set. Misschien wel de beste set van het seizoen. Ongeveer alles aan de kant van Olympia loopt goed. Iedereen voert haar taken uit en speelt met plezier en lef. Serverend zet Olympia de jonge thuisploeg flink onder druk waardoor zij niet echt aan volleyen toe komen. Met 13-25 tankt Olympia vertrouwen en verdiend zo het eerste wedstrijdpunt. In set twee heeft Sliedrecht besloten uit een ander vaatje te tappen. Passend heeft de thuisploeg het een stuk beter onder controle en Olympia maakt veel eigen fouten. Met name serverend presteert Olympia ondermaats. Waar in de eerste set, 7 aces werden genoteerd. Werden er in set twee juist 7 fout services genoteerd. En als je dan tegen een ploeg als Sliedrecht speelt wordt winnen erg lastig. Met 25-23 maakt Sliedrecht de stand weer gelijk. Ook in de derde set maakt Olympia veel eigen fouten en speelt Olympia zonder lef. Sliedrecht beschikt over veel power en krijgt de ballen steeds gemakkelijker op de vloer bij Olympia. Aan het einde van de set doet Olympia nog even wat terug, maar komt te laat om aanspraak te maken op setwinst. Met 25-22 pakt Sliedrecht een 2-1 voorsprong. De vierde en tevens laatste set is Olympia het volledig kwijt. Al heel snel in de set pakt de thuisploeg een niet meer in te halen voorsprong. De ploeg uit Panningen heeft nog weinig in te brengen en lijken enkel nog figuranten in het sterke optreden van Sliedrecht. Met 25-11 maakt Sliedrecht een einde aan de winningreeks van Olympia. Koppen omhoog en de leerpunten meenemen naar de nieuwe trainingsweek. Volgende week staat Stravoc dames 1 thuis op de planning. Om 19.00u klinkt het eerste fluitsignaal. Hopelijk tot dan!