Sterk spelend VC Olympia Dames 1 neemt 4 punten mee naar huis

10/03/2018 - Dames 1

Volley Meerkerk’95 DS 1 – VC Olympia DS 1: 1-3

Afgelopen zaterdag begon de dag voor de dames van Olympia met een activiteit voor de vereniging. In de ochtend werden alle teams ingezet om potgrond te verkopen.
Vandaag stond de wedstrijd tegen Meerkerk op het programma. In de thuiswedstrijd wonnen we net met 3-2. Meerkerk staat op een mooie derde plek (net boven ons) en dat hield in dat dit een erg spannende wedstrijd kon gaan worden!
Ook bij VC Olympia waren er voor vandaag wijzigingen. Onze libero was verhinderd wat inhield dat we vandaag met 8 speelsters afreisde naar het verre Meerkerk en zonder libero gingen spelen.
Iedereen wist wat er te doen stond vandaag, iedere bal blijven spelen, hard werken voor en met elkaar en zoveel mogelijk punten afsnoepen van de tegenstander.
Daar begon set 1, onze spelverdeelster begon met een krachtige serviceserie en het stond al snel 6-0 in ons voordeel. Door heel hard werken en ons eigen ding blijven doen ging de stand via 20-12 naar 25-17 en werd de eerste set binnengesleept!
Set 2 bleef constant gelijk opgaan. Pas vanaf een stand van 19-17 in ons voordeel werd er een klein gaatje geslagen naar 22-17. Set 2 wonnen we dan ook met 25-22.
Toen kwam de belangrijke derde set, we begonnen meteen sterk met een 4-0 voorsprong.. Set 3 werd met door veer teamspirit gewonnen met 25-23. De wedstrijd was gewonnen maar ons doel was natuurlijk om de volle 5 punten mee naar Panningen te nemen.
Set 4 begon meteen anders dan de vorige 3 sets. De focus was weg, we maakten te veel persoonlijke fouten en we keken al vanaf het begin van de set tegen een achterstand (22-15) aan die we niet meer weg konden werken. We hebben het nog tot 24-21 kunnen bijwerken maar uiteindelijk ging de laatste set met 25-21 naar de thuisploeg.

Al met al een wedstrijd waar we zeker tevreden over mogen zijn. We hebben een super goede teamprestatie verricht en kijken uit naar de volgende wedstrijd.

Volgende week spelen we om 16:45 uur thuis tegen Havoc DS 1 waar we nog wat goed tegen te maken hebben. Hopelijk tot dan !!