Sterk spelend VC Olympia Heren 1 komt net te kort in kraker

03/03/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Were-Di HS1 2-3

Voor het eerst deze competitie werd er vandaag aangetreden tegen Were-Di uit Gemert. Het op papier sterkere Were-Di had een lastige avond in Panningen, want de heren van Olympia herpakten zich na een aantal minderen wedstrijden. Het thuispubliek kreeg een wedstrijd te zien waarin de thuisploeg eindelijk weer eens zijn kwaliteiten liet zien.
In de eerste set startte Olympia matig en keek het al snel tegen een 11-5 achterstand aan. Na een time-out vochten de Panningenaren zich terug in de wedstrijd. De passing verliep goed waardoor de aanvallers er duchtig op los konden scoren. Met name via de handjes van het blok werden de punten gescoord. Bij 21-21 kwam Olympia langszij waarna een spannend slot volgde. Beide ploegen zochten hun scorende man. Het waren de Panningenaren die steeds net het balletje van de grond wisten te halen en maakten het bij 26-24 af.
De tweede set kende hetzelfde spelbeeld. Were-Di sloeg in het begin meteen een gatje, maar Olympia vocht zich als een team terug in de wedstrijd. De thuisploeg kwam zelfs op setpunt, maar kon die niet verzilveren. De bezoekers uit Gemert profiteerden van het Panningse blok en haalden zo de tweede set binnen.
De thuisploeg nam in de derde set meteen het initiatief. Zij roken de kans om te stunten tegen Were-Di. In het spelbeeld was dit duidelijk te zien. De bezoekers werd serverend onder druk gezet. De ene na de andere bal ketste weg. Wanneer ze een bal onder controle hadden, stuitten ze op het Panningse blok dat de zaakjes goed op orde had. Olympia kwam opnieuw op voorsprong; 2-1.
Olympia zette deze lijn door in het begin van de vierde set en stevende daarmee af op de overwinning. De Panningenaren kregen het echter lastig halverwege de set. De gretigheid bij de aanvallers miste en ze kwamen niet gemakkelijk tot scoren. Ook de verdediging miste de gretigheid om de bal in het spel te houden. Behalve het moment na waarbij de libero de bal bij het telbord nog van de grond haalde nadat deze via het blok weg ketste. Were-Di nam het heft in handen en sleepte er een vijfde set uit. Olympia kon daarin tot halverwege mee met Were-Di, maar de kleine foutjes slopen in het spel van de thuisploeg. Deze foutjes zorgden na twee uur spelen voor de beslissing; Were-Di ging met de overwinning aan de haal.
Dit was een lichte domper voor Olympia, maar over een paar weken kunnen ze revanche nemen wanneer ze op bezoek gaan in Gemert. Voordat het zover is, staat er volgende week DE derby op het programma. Wie weet kan Olympia stunten tegen de koploper uit Maasbree in eigen hal.