Totale off-day voor Olympia dames 1 in Tilburg.

02/12/2023 - Dames 1

Afgelopen zaterdag was de slaap pas net uit de ogen gewreven, toen de meiden uit Panningen al moesten vertrekken richting Tilburg. Eenmaal aangekomen in Tilburg begon de dag goed, want de meiden werden verast met een vervroegd sinterklaascadeau. De staf had voor genoeg Sintlekkers gezorgd en een mega leuk persoonlijk gedicht geschreven, van maar liefst vier kantjes. Nadat dit was voorgelezen in de kantine was het tijd waar de dames voor kwamen: volleyballen. Precies op het middaguur startte de warming-up en een halfuur later begon de wedstrijd. Maar zoals de titel al doet vermoeden, ging dat helemaal niet zoals gehoopt. Vanaf het begin was het timide en speelde de Panningse ploeg zonder initiatief. Niemand in het veld kon haar niveau halen, waardoor Tilburg weinig moeite hoefden te doen om een punt te scoren. Op 23-19 brengt Merel met haar service Olympia weer iets dichterbij, maar Tilburg is net op tijd bij de les. In set twee is Olympia nog steeds niet wakker geschud. Gelukkig start Teddy serverend sterk, wat een 6-1 voorsprong oplevert. Verder is er weinig moois op te merken aan het spel van Olympia. Sanne is de enige die aanvallend nog iets terug doet en dat zorgt er voor dat Olympia de stand gelijk trekt en wint de tweede set met 21-25. De winst in de tweede set zou voor wat vertrouwen moeten zorgen, maar het team uit Panningen speelt ver ondermaats. Het team vergeet vervolgens ook nog eens te communiceren in het veld en maakt veel slordige fouten. Wat normaliter de kracht is van Olympia: hard werken voor elkaar en alles van de vloer halen, blijkt afgelopen zaterdag hun valkuil. Volley Tilburg speelt wel als team en pakt de derde set. Ook in set vier kan Olympia zich niet herpakken. De gehele set staat Olympia vijf punten achter, op 19-19 is er een sprankje hoop op een vijfde set. Maar aan dat sprankje hoop maakt Tilburg snel een einde en pakt de laatste set. Met 25-22 maakt Tilburg een einde aan het slechte optreden van Olympia. Snel uithuilen en hard trainen komende week! Na twee uitwedstrijden, staat er 8 december weer een thuiswedstrijd op de planning. Om 19:00u neemt Olympia het op tegen Voltena ds2. Alle support is welkom! Hopelijk tot dan!