Treurig weekend voor VC Olympia Heren 1

20/01/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Bedovo HS1 0-4
VC Olympia HS1 – Revoc/VCB HS2 0-3 (bekerwedstrijd)

Vorige week werd de tweede competitiehelft prima gestart. Die lijn moest zaterdag doorgezet worden, want directe concurrent Bedovo kwam op bezoek. Met het feit dat de Panningenaren nog ongeslagen zijn in eigen hal werd er aan de wedstrijd begonnen.
In de eerste set kwamen de heren van Olympia er al snel achter dat de tegenstander de punten niet cadeau ging geven. Olympia had het hiermee lastig in de beginfase van de wedstrijd. De aanvalsmachine van vorige week haperde en het ontbrak aan overtuiging. Dit was deels de verdienste van de bezoekers uit Beek en Donk, want zij haalden veel ballen van de grond. De bezoekers liepen halverwege de eerste set uit en namen een voorsprong van 7 punten. Een 24-17 achterstand werd nog bijna te niet gedaan door Olympia, maar de opleving kwam te laat.
De Panningenaren herpakten zich in het begin van de tweede set. Ondanks een sterke serveserie van Bedovo bleven de Panningenaren lang bij. Aan het eind van de set profiterende Bedovo alsnog van het zwakke spel dat Olympia de gehele wedstrijd liet zien.
De knop bij de heren van Olympia leek om na de sterke start in set drie, maar als snel waren ze een illusie armer. Bedovo nam al gauw het heft weer in eigen handen en de thuisploeg had het nakijken. Set drie en vier waren ook een prooi voor de bezoekers.
De klap van de nederlaag kwam hard aan bij Olympia, maar lang hadden de heren niet om deze te verwerken. Een kleine 24 uur later moest er wederom in eigen hal aangetreden worden. Voor de bekercompetitie kwam ditmaal Revoc/VCB uit Reuver op bezoek.
Met frisse moed werd er aan de wedstrijd begonnen. Lange tijd kon Olympia mee met het spel van Revoc. Echter kwam halverwege de ommekeer. De Panningenaren vervielen in het oude ritme en de Reuversen profiteerden optimaal en haalden verdiend de eerste set binnen.
In de tweede set lag het initiatief bij Olympia, dat gesteund werd door het in grote getalen aanwezige publiek. Zij kregen nu een betere wedstrijd voorgeschoteld. Met werkvolley hield de thuisploeg lang stand, maar aan het eind moesten de heren van Olympia alsnog het onderspit delven (25-23). In de derde set zette Revoc op het eind even aan en haalde zo ook de laatste binnen.
Al met al een treurig weekend voor de heren van Olympia; een gevoelige nederlaag in de competitie en de halve finales van de beker zijn ook uit het zicht. Meer als genoeg reden om volgende week te vechten voor ere herstel. Om 13.00 uur zal er gespeeld worden in Nuenen!