Valse competitiestart voor Heren 1

28/09/2019 - Heren 1

S’62 HS1 – VC Olympia HS1 3-1

Op dinsdagavond 25 september begon voor VC Olympia heren 1 het nieuwe volleybalseizoen in de 1e klasse. Met een nieuwe trainer/coach en 3 nieuwe spelers in het team, nadat er 4 waren vertrokken, moest er in Swalmen aangetreden worden tegen het zeer ervaren S’62.
De Olympia heren begonnen sterk aan de wedstrijd. Met veel service- en aanvalsdruk werd de thuisploeg gedwongen tot fouten. De Swalmenaren voelden zich gedwongen om na tien punten al een time-out te nemen in de hoop het Panningse ritme te verstoren. Echter, zonder succes. Olympia bleef gedurende de set de bovenliggende ploeg en met goed blokkerings- en verdedigingswerk werd de eerste set dik verdiend gewonnen; 25-20.
Voor Olympia was het zaak om het sterke spel vast te houden, maar zoals vaker in de voorbereiding was dit niet het geval. Het team van Swalmen wisselde enkele spelers en voerde ditmaal de druk op. Geen moment in de tweede set wilde het lukken aan Panningse zijde waardoor de set meer dan terecht ging naar S’62.
De tegenslagen van de tweede set waren nauwelijks verwerkt en de Panningenaren kregen een nieuwe tegenslag te verduren. Een van de buitenaanvallers maakte een ongelukkige beweging aan het net en ging door zijn enkel. Met een enigszins fantasie-opstelling, door de vele wissels, probeerden de heren van Olympia de draad weer op te pakken. Een kleine opleving bracht Olympia weer terug in de wedstrijd, maar de heren van S’62 lieten zich niet nogmaals onder druk zetten zoals in set 1. Met 25-17 ging de derde set naar de Swalmenaren.
Ook in de vierde set speelden de Swalmenaren hun bekeken volleybal en zochten de gaten op in de Panningse verdediging. Wanneer Olympia de bal van de grond wisten te halen, stuitten ze in de aanvallen op het grote blok van Swalmen. Een 3-1 nederlaag was daardoor onvermijdelijk voor de heren van Olympia.
De Panningenaren krijgen op zaterdag 5 oktober in eigen huis de kans om zich te herstellen van deze valse competitiestart. Om 19.00 uur wordt er in sporthal Piushof aangetreden tegen VC Hero uit Herten-Roermond.