VC Olympia buigt 0-2 achterstand om in 3-2 overwinning.

04/11/2023 - Dames 1

Zaterdag 4 november stond Olympia dames 1 tegenover Stravoc dames 1. Na het verlies tegen Sliedrecht Sport waren de meiden er op gebrand dit keer wel met winst van het veld te stappen. Al leek dat in eerste instantie nooit te lukken..

In set 1 werd matig gestart. Passend lagen de ballen redelijk, maar met name aanvallend en verdedigend was het zwaar ondermaats. Stravoc speelde met lef en vol energie en haalde gemakkelijk alles van de vloer. Olympia deed weinig terug waardoor de eerste set met duidelijk verschil naar de bezoekende ploeg ging. Ook in set 2, ondanks 4 nieuwe speelsters in het veld, leek het niet de dag van Olympia te worden. In het begin van de set kon Olympia tot 5-5 bijblijven maar al snel slaat Stravoc een gaatje van 2 punten en bouwt dit gedurende de set langzaam uit. Met name blokkerend heeft Stravoc het prima voor elkaar. Stravoc komt op een 12-19 voorsprong en lijkt wederom gemakkelijk af te stevenen op winst. Echter steekt Olympia na de tweede time out de koppen bij elkaar en zo komt de vechtlust weer terug. Door meerdere serviceseries komt Olympia terug tot 24-24. Maar met die inhaalreeks lijkt Olympia als eerste de tank leeg te hebben, want na de knappe inhaalreeks scoort de ploeg uit Stramproy de laatste 2 punten en pakt een 0-2 voorsprong. Gelukkig zag menig toeschouwer dat de energie in de ploeg veranderd was en met diezelfde energie start Olympia de derde set. Passend heeft Olympia het goed op orde, waardoor de ballen uitstekend verdeeld kunnen worden. Waar in de eerste twee sets met name Stravoc alle lange rally’s won, zijn de rollen in de derde set omgedraaid. Met 25-14 brengt de thuisploeg de spanning weer terug in de wedstrijd. In set 4 blijft Olympia de bovenliggende partij en Stravoc lijkt niet meer langs de handen van Teddy te komen, die daarmee keer op keer het punt op haar naam kan schrijven. Ook deze set gaat met ruime cijfers naar Olympia. Dat betekent dat een vijfde set de wedstrijd moet beslissen. In het begin van die set zakt Olympia weer in energie. Het lijkt er even op dat ze alsnog genoegen moeten nemen met 2 gewonnen sets, want Olympia komt met 1-4 achter. Maar dan komt Sanne, als een duveltje uit een doosje, en serveert haar ploeg met 11(!) geplaatstste services, richting setwinst. Met 15-8 trekt Olympia toch nog aan het langste eind. Een knappe prestatie, maar de Panningse ploeg hoopt de volgende keer weer direct bij de les te zijn. De volgende wedstrijd is weer thuis en dan ontvangt VC Olympia, ODI uit Middelbeers. Om 19u klinkt het eerste fluitsignaal. Hopelijk tot dan!