VC Olympia Dames 1 haalt maximale winst in Sambeek.

16/10/2021 - Dames 1

Door een uitgelopen wedstrijd kon de wedstrijd tegen VC Avance een halfuur later dan gepland pas van start. Dit keer met Kayleigh die de ploeg kwam versterken. In het begin van de eerste set waren beide teams erg aan elkaar gewaagd. Vooral passend had de Panningse ploeg het nog niet helemaal op orde. Dit zorgde ervoor dat Avance een aantal punten uit kon lopen. Pas aan het einde van de set begon Olympia wat meer druk uit te oefenen op het team uit Sambeek, waardoor het scorebord op 22-22 weer een gelijke stand aan geeft. Met Jaydee die direct een snoeiharde bal scoort nadat ze het veld in komt, haalt Olympia de eerste set met 24-26 binnen. Het niveau van het einde houdt de Panningse formatie in set twee continu vast en speelt een degelijke tweede set. De pass kwam netjes bij de spelverdeelster, waardoor Ivon haar aanvalster gemakkelijk kon bedienen, maar zelf ook geregeld een punt maakt door een 2e bal te spelen. Daphne, die liet zien passend ook erg goed uit de voeten kunnen, kon een aantal keer de bal hard langs de lijn slaan en met 18-25 komt Olympia op een 0-2 voorsprong in sets. In de derde set lijkt Olympia wat gemakzuchtiger te beginnen. Avance haalt iedere bal van de vloer en de spelverdeelster van Avance liet nu ook zien met 2e ballen te kunnen scoren. Slordig verdedigingswerk zorgt er al snel voor dat de ploeg uit Sambeek naar een comfortabele 6-14 voorsprong door stoomt. Maar met een uitstekend spelende Tessa achter de servicelijn zet Olympia de inhaalslag in. Pas op 15-15 stopt Tessa pas met serveren. Beide teams laten niet het beste volleybalspel zien, maar vochten voor iedere bal. Lian nam het achterveld voor haar rekening en aan de buitenkant bleef het gemakkelijk scoren voor Josien en Mila, die veelvuldig de bal hard langs het blok konden slaan. Zo trok de Panningse formatie met 24-26 de derde set over de streep. In de vierde set liep Olympia al vroeg uit. Olympia speelde met veel druk. Teddy wist de ballen hard te scoren, Anouk pakte nog een mooi killblock mee en zo werd het feest in en buiten het veld al gevierd. Sambeek kwam nog even terug, gesteund door hun thuispubliek. Echter was deze eindsprint veel te laat en won Olympia met 18-24 de wedstrijd met 0-4! Een heerlijke overwinning waar de meiden uit Panningen de komende twee weken van kunnen genieten. Pas op 6 november speelt Panningen de volgende wedstrijd in Kessel. Om 16.00u zal daar het eerste fluitsignaal klinken. Hopelijk tot dan!