VC Olympia dames 1 kan kampioenschap al ruiken!

28/01/2022 - Dames 1

Het eerste damesteam van VC Olympia speelde afgelopen zaterdag 28 januari tegen en in Maastricht, waar Jokers ds1 de tegenstander was. Olympia de nummer 1 en Jokers de nummer 2 op de ranglijst. En waarom dat Olympia al weken met kop en schouders bovenaan staat werd direct vanaf het eerste fluitsignaal duidelijk.

Direct was Olympia de bovenliggende partij. Alle acties die de dames uitvoerden waren vol overgave, met lef en onder controle. Sanne en Teddy leken vooraf te hebben besloten dat er niemand voorbij hun blokkade kwam en zorgden daarmee voor moeilijkheden bij de aanvallers uit Maastricht. Met name blokkerend was Olympia sterk. Wanneer Jokers toch de blokkade passeerden stond de Panningse verdediging op de juiste plaats. Met gemak wonnen de Panningse dames de eerste set met 15-25.

In set twee bleven de dames van Olympia hard werken. Sterre wist alle aanvallers goed te bedienen en met name op de buitenkant konden de aanvallers naar hartelust scoren. Jokers werd tot wanhoop gedreven door het variërend aanvalsspel van de bezoekers. Olympia kon keer op keer de juiste tipbal neerleggen en zelf werd er verdedigend vrijwel alles van de vloer gehaald. Zo liep Olympia uit tot 7-16 en 12-20. Heel even liet Olympia de tegenstander punten scoren door passend slordig te spelen. Maar het lukt Jokers niet lang om onder de druk van Olympia uit te blijven en met een 16-25 winst wisselt Olympia weer van speelhelft. Met een comfortabele 0-2 voorsprong en een prima spel start Olympia aan de derde set. Binnen no-time staat er weer een voorsprong op het scorebord. Josien serveert tot een stand van 9-17 en het verzet van Jokers lijkt gebroken. Op alle fronten troeft Olympia, Jokers af. Lian speelt een goede wedstrijd en organiseert het achterveld, waardoor de druk aan het net kon blijven. Aanvallend worden hard geslagen ballen afgewisseld met slim gespeelde tikballen en zo wordt ook set 3 met een ruim verschil binnen gehaald.

Met het vertoonde spel was 5 punten halen realistisch en ook het doel van de Panningse ploeg. Echter lijkt de felheid wat weg gezakt en zo laat Olympia op een stand van 3-3 Jokers gemakkelijk uitlopen naar 7-3. Olympia blijft hard werken maar kan het getoonde spel niet vasthouden. Mila scoort nog een aantal echte ‘Mila-ballen’, die kort geslagen precies in het midden op de vloer vallen. Maar ook dat kan het tij niet keren. Onnodig laat Olympia toch nog één puntje achter bij Jokers.

Maar echt gebaald werd er niet, want wederom 4 punten pakken blijft een goede prestatie en met 24 punten boven de nummer 2 (weliswaar met een wedstrijd meer gespeeld) is Olympia dichtbij de finishlijn die ze toegang geeft tot de tweede divisie! Iets wat voor het begin van de competitie niet het uitgesproken doel was, maar ondertussen heeft iedereen al zin in een feestje!

Volgende week speelt de Panningse formatie weer een thuisduel. Om 19u start de wedstrijd tegen Landgraaf dames 1. Hopelijk tot dan!