VC Olympia Dames 1 trekt aan het langste eind.

11/11/2017 - Dames 1

VC Olympia D1 – Volley Meerkerk’95 D1 : 3-2

Na twee weken rust stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Volley Meerkerk’95 op het programma. De eerste service was van Pleun Delmee, de jeugdspeelster van de maand. Na een leuke rally wist zij met een aanval het eerste punt van de wedstrijd te scoren.
De eerste set kwamen de dames van VC Olympia maar traag op gang. Het leek wel of 2 weken geen wedstrijd gespeeld te hebben invloed had op de startsnelheid van de dames. Aan beide zijde van het net werden er veel serveerfouten gemaakt. Maar door de lengte en ervaring aan de kant van Volley Meerkerk wist de tegenstander wel gemakkelijk de gaatjes in de verdediging van Olympia te vinden. Dit resulteerde uiteindelijk in een 17-25 eindstand van de eerste set.
Duidelijk was dat er in de tweede set uit een ander vaatje getapt moest gaan worden. Dat gebeurde ook. Door de set met een sterke service-beurt te starten werd een ruime voorsprong opgebouwd. Maar de ervaren tegenstandsters lieten zich niet gek maken en kwamen halverwege de set weer langszij. Olympia bleef vechten voor ieder punt. Op alle fronten, aanval blokkering en verdediging, werd er 2stappen extra gezet. Dit resulteerde in een setoverwinning van 25-21.
De start van de derde set leek veel op die van de tweede. Door weer een sterke servicebeurt werd een voorsprong van 10-6 opgebouwd. Deze voorsprong kon echter niet in stand gehouden worden. De tegenstander kwam puntje voor puntje dichterbij en liep zelf uit naar een 19-24 voorsprong. De dames uit Helden/Panningen schakelde nog een tandje bij en knokten zich bijna langszij: 23-24. Een zeer dubieuse beslissing van de scheidsrechter, in de ogen van het talrijk aanwezig publiek was het duidelijk een touchebal, trok Meerkerk de tegenstander toch de derde set naar zich toe.
In de vierde set wisten de dames wat er te doen stond: deze winnen en dan op naar de beslissende vijfde set. Deze set was bijna een kopie van de tweede. Door het goed staan van de verdediging en de blokkering, kon de spelverdeelster de aanvallers goed bedienen. Tot halverwege de vierde set ging het gelijk op. Maar toch wisten de Olympia-dames puntje voor puntje uit te lopen en kon de set binnengesleept worden met 25-20.
Een vijfde set zou de beslissing moeten brengen in deze wedstrijd. Olympia gaat in hetzelfde tempo door met goed en verzorgd spel. Meerkerk kon in het begin nog wel aansluiten. Maar als Olympia nog extra gas bijgeeft moet de tegenstander afhaken. Vol overtuiging wordt de vijfde set binnen gehaald met 15-10. Een meer dan terechte 3-2 overwinning is een feit.
Volgende week staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Om 16.45 uur start de wedstrijd tegen HLB Van Daal/DS DS 1 uit Den Dungen.