VC Olympia ds1 biedt prima weerstand in nationale beker.

29/10/2022 - Dames 1

Afgelopen zaterdag mocht Olympia ds1 deelnemen aan de nationale beker. Door het winnen van de regionale beker vorig seizoen en de vrijloting van de eerste ronde, stonden de meiden uit Panningen zonder te spelen al in de tweede ronde. Tegenstanders waren Volley next Dordrecht, uitkomend in de 1e divisie en Laudame financial VCN, uitkomend in de topdivisie. Op papier twee lastige tegenstanders en dat betekende dat Panningen niks te verliezen had en het een leerzame en leuke middag zou worden. Er werd gestart tegen Dordrecht. Zonder Ivon en Teddy, die beide op vakantie waren. Dus mocht Jill beide wedstrijden op de midden mocht aantreden. De eerste 2 sets werd er prima weerstand geboden, de pass lag prima en er werd met druk geserveerd. Echter kwam de Panningse formatie aanvallend te kort. Er werd ontzettend hard gewerkt maar Olympia kon zich maar moeilijk belonen met gescoorde punten. Met 18-25 en 21-25 stond Dordrecht op een comfortabele 0-2 voorsprong. De laatste set begon Dordrecht met een sterke serviceserie. Met een 13-0 voorsprong was het verzet van Olympia duidelijk gebroken, halverwege kwam Olympia nog even sterk terug maar door de ruime voorsprong kon Dordrecht de set gemakkelijk uit spelen.

De tweede wedstrijd was tegen VCN, die vorig seizoen nog mee deden in de eredivisie. Wederom werd er erg hard gewerkt en nam Olympia halverwege de set brutaal de voorsprong. Maar VCN schakelde gemakkelijk een tandje bij en won zo toch de eerste 2 sets. In set 3 ging het scoren wat gemakkelijker en waar de meiden uit Panningen in de eerste sets nog veel service fouten produceerden, werd er nu ook regelmatig een ace gemaakt. Olympia bleef hard werken en vrijuit spelen. Op een stand van 20-16 kwam het geloof dat een set winnen er in zat en beloonde Olympia het harde werk met een 25-20 winst. Het plezier was duidelijk van de gezichten af te lezen en Olympia begon vol goede moed aan de vierde set. Echter liet VCN al direct in het begin zien, niet van plan te zijn nog een setje af te staan. Met duidelijk verschil wint VCN uiteindelijk de laatste set en plaatst zich daardoor voor de volgende ronde van de beker.

De huid duur verkopen was de opdracht en dat heeft de Panningse ploeg met vlagen zeker gedaan. De komende week staan er weer 2 wedstrijden op de planning. Op maandag avond mag Olympia afreizen naar promovendus Landgraaf en op zaterdag komt Nuvoc uit Veldhoven in Panningen op bezoek. Hopelijk tot dan!