VC Olympia DS1 vergeet zichzelf te belonen

21/09/2024 - Dames 1
Zaterdag 21 september stond de tweede bekerwedstrijd tegen Somas Activia DS2 op het programma. Een tegenstander die één divisie hoger uitkomt dan de thuisploeg.

Aan het begin van de eerste set werden de dames uit Panningen overrompeld en stond er binnen no time een 1-7 achterstand op het scorebord. Aanvallend werden er te weinig punten gescoord.
Langzaam kwam VC Olympia beter in het spel, maar de stabiele ploeg uit St Anthonis hield de comfortabele voorsprong vast en won de eerste set met 17-25.

In set twee ging het tot 11-11 gelijk op, voordat Somas Activia weer een aantal punten uit kon lopen naar 12-16. Toen begon de motor bij VC Olympia pas echt te draaien en kwamen ze, door een goed serverende Teddy v Oijen, puntje voor puntje dichterbij en zelfs op voorsprong (18-16). Met Sanne Meulendijks aan service werd deze voorsprong verder uitgebouwd naar 23-18. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken… Maar helaas kregen de dames uit Panningen die laatste twee punten maar niet gemaakt, waardoor deze tweede set zich ontknoopte tot een ware thriller. In de eindfase van deze set maakte Sanne Meulendijks aanvallend erg mooie punten en op 30-29 sloeg Vivian Huveneers eindelijk het laatste punt binnen. TOCH?!?! Een dikke touchébal werd in eerste instantie wel gezien door de scheidsrechters, maar weer teruggedraaid?? De twee heren pakte hiermee een vervelende hoofdrol aan het einde van deze set, waarin Somas Activia met drie punten achter elkaar de winst naar zich toe trok (30-32).

In de derde set wilde VC Olympia nog wel, maar door het verlies van de vorige set was de echte vechterslust verdwenen. De dames uit St Anthonis speelden toch wel redelijk eenvoudige deze laatste set uit (17-25) en wonnen daarmee de wedstrijd met 0-3.

Verbeterpunten zijn er altijd, maar VC Olympia heeft ook mooie dingen laten zien die worden meegenomen naar volgende week. Dan staat de laatste bekerwedstrijd op het programma en komt Hovoc DS1 in Panningen op bezoek. Zien we jullie om 19.00u op de tribune?!