VC Olympia DS1 verliest afgelopen zaterdag vooral van zichzelf in Meerkerk.

03/10/2020 - Dames 1

Volley Meerkerk’95 DS1 – VC Olympia DS1: 3-1

Het zit de meiden uit Panningen nog niet helemaal mee. Afgelopen week was de derde(3/3) week dat VC Olympia iemand thuis moest laten. Deze week was Evi de Kleijne de pechvogel. Gelukkig kan Olympia nog steeds rekenen op Anke Sonnemans, die deze week bereid was de Panningse ploeg uit te helpen in Meerkerk.
Om 17.45u stond VC Olympia in een publiekloze sporthal (wat ook wel even wennen was) achter de servicelijn. Er werd heel tam begonnen, de Panningse ploeg lukt het niet, om zowel in de aanval en bij de serve druk te zetten. VC Olympia had het geluk dat Meerkerk ook niet echt sterk begon, waardoor de eerste set toch met moeite gewonnen werd met 21-25.
De meiden van Olympia wisten dat het in set 2 een stuk beter kon. Jammer genoeg gaf deze set eenzelfde spelbeeld en wanneer een mooie bal over het midden van Teddy van Oijen, vol op de handen van de verdediger van Meerkerk wordt geslagen en vervolgens uit wordt gegeven ipv touche, helpt dat ook niet echt mee. Maar als dat het enige was zou je zeggen dat winnen mogelijk was, helaas lukte het Olympia niet om met meer druk te spelen en werd het een statisch potje volleybal.
Meerkerk trok in de tweede set de stand met 17-25 weer gelijk.
De derde set was nog steeds aan beide kanten ver beneden 1e divisie niveau. Waar frustratie, door verschillende, heel duidelijk fout beoordeelde ballen, bij Olympia de overhand nam profiteerde Meerkerk duidelijk van deze frustratie bij Olympia. Meerkerk werd feller en de meiden van Olympia speelden eigenlijk nog alleen tegen zichzelf. Dat bij volleybal emotie hoort, werd duidelijk door 1 gele kaart voor de coach en ook Jill kreeg een aantal punten later een gele kaart, wat resulteerde in 2 keer geel = rood en een punt voor de tegenstander. VC Olympia lukte het niet om frustratie om te zetten in vechtlust en verliest met 22-25. In set 4 probeerde Olympia de stand gelijk te maken, maar vanaf het eerste punt liep Meerkerk weg door een ongeorganiseerde passlinie aan Panningse zijde. Waardoor Meerkerk de wedstrijd wint met 3-1.
De meiden verlieten met een betreurd gezicht het veld, wetende dat er veel meer in had gezeten. Beide kanten was matig volleybal te zien, maar Meerkerk wist afgelopen zaterdag de meeste punten te scoren (of Olympia de meeste fouten te maken..). Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dan speelt VC Olympia ds1 weer een thuiswedstrijd tegen Peelpush ds2. Dan zal er anders gespeeld moeten worden om de punten in Panningen te houden, helaas weer zonder publiek. Genoeg leerpunten om mee te nemen naar de nieuwe trainingsweek.