VC Olympia DS1 wint derby in Kessel.

06/11/2021 - Dames 1

Na twee weken geen wedstrijd, mochten de dames van VC Olympia afgelopen zaterdag weer aantreden. De derby tegen Kessel DS1 stond op het programma, die voor het eerst in jaren gespeeld werd. Kessel betitelde, alvorens het starten van de wedstrijd, de dames van Olympia als de favoriet. VC Olympia moesten het afgelopen weekend zonder diagonaal Jaydee doen. Gelukkig heeft de pas 17-jarige Daphne al meermaals bewezen absoluut in het eerste damesteam thuis te horen.

In de eerste set werd het publiek getrakteerd op een gelijkopgaande strijd. Om beurten pakten beide teams de voorsprong. Vaak was het niet het mooiste volleybal, maar beide kanten was vechtlust te zien. Teddy kon in set 1 voor het verschil zorgen, door ontzettend sterk blokkeringswerk en met 100% scoringspercentage. Zo liepen de dames uit Panningen uit tot 19-25 en was het eerste derbypunt verdeeld. VC Olympia

begon de tweede set sterk en er stond binnen no-time een voorsprong van 12 punten op het scorebord.

De Panningse formatie kon veel druk zetten achter de servicelijn, waardoor de passlinie van Kessel onder druk kwam. Setwinst kwam nooit in gevaar en Olympia trok gemakkelijk ook de tweede set naar zich toe met 14-25. Set drie gaf in het begin een bijna identiek spelbeeld als set twee. Echter had Kessel zich weer herpakt en maakte het Olympia lastiger om te scoren. VC Olympia speelde niet hun beste spel, maar vooral serverend maakte zij het verschil. Olympia liep zo punt voor punt uit tegen het einde van de set. Kessel kwam nog even terug door een goede servicebeurt, maar vooral ook door slap en slordig spel aan Panningse zijde. Gelukkig was de voorsprong meer dan ruim genoeg en kwam Kessel nooit echt in de beurt van VC Olympia. Met 16-25 stelde de dames uit Panningen wedstrijdwinst veilig. Met een 0-3 voorsprong in sets starten set vier. Olympia schakelde heel wat tandjes terug en Kessel schakelde wat tandjes bij. VC Olympia speelde slap en met weinig overtuiging. Kessel ging steeds beter spelen en er viel deze set weinig ballen zomaar op de vloer aan Kesselse zijde. Zo pakte Kessel het laatst te verdelen punt van de wedstrijd. Met een 1-3 overwinning stapte Olympia van het veld. Blij met de verdiende punten, maar minder tevreden met het getoonde volleybalspel.

Komende zaterdag staat de volgende derby op het programma en ontvangt VC Olympia het derde team van Peelpush. Om 19.00u klinkt het eerste fluitsignaal. Publiek is van harte welkom! Hopelijk tot dan!