VC Olympia Heren 1 begint ijzersterk aan 20

12/01/2019 - Heren 1

19.
VC Athos’70 HS1 – VC Olympia HS1 0-4

VC Olympia begon 2019 met een uitwedstrijd tegen VC Athos’70 uit Sevenum. In eigen huis werd met 4-0 gewonnen, dat was ook voor vandaag het enige wat telden voor de Panningenaren. Met een krappe bezetting werden de Sevenumse heren eenvoudig aan de kant gezet.
Vanaf het eerste fluitsignaal waren de heren van Olympia scherp. Zowel serverend, verdedigend als aanvallend was er niets aan te merken op het spel van de bezoekers. In het begon kon het gaatje met Athos niet worden geslagen. Echter, toen de 10 punten waren bereikt door Olympia, was het geen houden meer aan voor de thuisploeg. Hun hele spel werd ontregeld door de druk die de heren van Olympia hen oplegden. Met 25-15 haalden de Panningenaren de set binnen.
Zoals vaker werd de eerste set zeer overtuigend binnengehaald door Olympia, maar werd daarna knullig de wedstrijd weggegeven. Nu konden de heren van Olympia laten zien dat ze goede voornemens hadden. En daar hielden ze zich aan! Met veel overtuiging, werklust en enthousiasme werd Athos zoek gespeeld. De thuisploeg had het zwaar te voorduren in verdediging. De harde klappen van de Panningenaren moesten meerdere keren worden opgevangen met andere lichaamsdelen dan de armen. In een mum van tijd pakten ze de set met 25-12.
Een concentratieverslapping bij de Panningenaren in het begin van de derde set was het enige foutje waarop ze vandaag betrapt konden worden. Bij een 6-4 stand in Sevenums voordeel besloot de Olympia coach een time-out te nemen om zijn ploeg weer op scherp te zetten. Met succes, want in het vervolg van de set hadden de bezoekers weinig te duchten van Athos (25-16).
De vierde set wilden de Sevenumse heren van Olympia proberen af te snoepen. Met hun alles of niets spel hadden de Panningenaren een beetje moeite. Van de bezoekers was dit de minste set van vandaag, maar lastig hadden ze het niet. Lange tijd keken de Panningenaren tegen een achterstand aan, maar in de beslissende fase van set gingen ze beter om met hun kansen. Met 25-22 werd de 4-0 winst veiliggesteld.
Het ijzersterke begin van de tweede competitiehelft dient volgende week een vervolg te krijgen, want dan komt nummer 4 Civitas op bezoek. Met de Venlonaren hebben de heren van Olympia nog een appeltje te schillen. Dus kom dat zien!