VC Olympia Heren 1 blijft ongeslagen in eigen huis

25/11/2017 - Heren 1

VC Olympia HS1 – Civitas HS1 3-2

Na de eerste 4-0 overwinning vorige week, was het deze week zaak om wederom de punten in eigen huis te houden. Dit keer stond de tweede Limburgse derby op het programma tegen Civitas uit Venlo.
De heren van Olympia begonnen echter met een valse start aan de wedstrijd. Door te veel persoonlijke fouten maakte de thuisploeg de punten voor de bezoekers uit Venlo. Een gat van 6 punten was door de Panningsen niet meer te overbruggen. Dit hadden ze echter aan zichzelf te danken. Waardoor het onnodig setverlies leed.
In de tweede set moest Olympia zich herstellen van de misstap in de eerste set. De thuisploeg liet nu duidelijk zien wie de betere was. Civitas had het nakijken na een gelijkopgaand begin. Via 5-5 liepen de Panningsen uit naar 15-5. De spanning was uit de set en de thuisploeg haalden de set simpel binnen.
Ook de derde set werd simpel binnengehaald door Olympia. De bezoekers kregen geen grip op de serve van de heren uit Panningen. Mede door 15 punten uit twee serveseries werd Civitas zoek gespeeld (25-13).
Het verzet van Civitas leek gebroken en Olympia zou afstreven op een 3-1 overwinning, maar de thuisploeg maakte het zichzelf onnodig lastig. De foutenlast aan Panningse zijde vloog omhoog in de vierde set. Vanaf het begin moest Panningen in de achtervolging om een 6-0 achterstand goed te maken. Meerdere malen leek het gat gedicht te worden, maar op de cruciale momenten werden de punten niet afgemaakt. Bij een 18-19 achterstand leek Olympia alsnog langszij te komen, maar de Venlonaren staken daar een stokje voor. Zij sleepten er een vijfde set uit.
Deze set werd echter nooit spannend. Het beslissende gatje in Pannings voordeel werd meteen in het begin geslagen. Zo sleepten de heren van Olympia alsnog de overwinning binnen. Hierdoor blijven de heren van Olympia ongeslagen in eigen huis. Ondanks de moeizame overwinning blijft Olympia meedraaien in de bovenste helft van de competitie. Over twee weken wacht een belangrijke wedstrijd tegen de huidige nummer 3 in en tegen Bladel.