VC Olympia Heren 1 herpakt zich tegen VC Volt

13/10/2018 - Heren 1

VC Olympia HS1 – VC Volt HS4 3-1

Vandaag kwam VC Volt uit Cuijk op bezoek in de Piushof. Een bekende voor de Olympia-heren. Vorige seizoen werd tweemaal van dit team gewonnen, dus het was zaak om dat nu weer te doen.
Het begin van de wedstrijd was voortvarend. Er werd meteen een gat van 5 punten geslagen. De bezoekers uit Cuijk hadden geen antwoord op het gevarieerde aanvalsspel van de Panningenaren. Olympia kon zich daardoor enkele kleine foutjes permitteren zonder dat het in de problemen kwam. De eerste set werd gewonnen met 25-22.
De tweede set werd iets spannender. VC Volt voerde vanaf het begin de druk op waar de Olympia-heren aanzienlijk moeite mee hadden. Een 3-8 achterstand werd na een time-out snel omgezet in een 13-10 voorsprong. Deze werd gestaag uitgebouwd doordat de Panningenaren aanvallend en blokkerend de zaakjes op orde hadden. Bij 23-17 in Pannings voordeel stribbelde de bezoekers nog even tegen, maar verder dan de 22 punten kwamen ze niet.
Twee aan elkaar gewaagde teams wilden in de derde set niet voor elkaar onder doen. De strijd ging gelijk op tot 18-18. In het vervolg kreeg de verdediging van Olympia geen grip op het spel van de bezoekers. De ene na de andere bal ketste via de armen weg. De thuisploeg moest de set aan Volt laten.
De spanning kwam terug in de wedstrijd door de setwinst van VC Volt. Echter, daar was maar even sprake van, want de heren van Olympia lieten meermaals zien dat zij de betere zijn. De bezoekers legden zich bij het feit neer en maakten de punten voor Olympia door een hoge foutenlast. De thuisploeg maakte daar dankbaar gebruik van. Met 25-17 werd de 3-1 winst veiliggesteld.
Nu hebben de Olympia-heren een week om bij te komen van de eerste inspanningen. De goede competitiestart krijgt op 27 oktober hopelijk een vervolg. Dan volgt de eerste serieuze krachtmeting tegen het nog ongeslagen Skunk in Veghel.