VC Olympia heren 1 onderuit tegen de koploper

10/03/2018 - Heren 1

VC Olympia – VC Asterix 0-4

Na het sterke optreden vorige week tegen Were Di stond vandaag de derby tegen Maasbree op het programma. Koploper Asterix had in de thuiswedstrijd een zware kluif aan VC Olympia. Zou dat vandaag weer zo zijn?
In de eerste set leek het daar lange tijd op. Beide teams deden niet onder voor elkaar. Aanvallend waren de bezoekers duidelijk sterker, maar Olympia haalde veel ballen van de grond. Halverwege de set werd het krachtsverschil pas duidelijk. De Maasbrese schakelde een standje bij en die was te machtig voor de thuisploeg. Met 25-18 ging de set verloren.
In het vervolg zakten de mannen van Olympia ver weg. De passing was zwak en aanvallend konden de Panningenaren het niet bolwerken tegen het machtige blok van Asterix. Dit was het spelbeeld van de rest van de wedstrijd. Olympia ging kansloos onderuit tegen de koploper. Het heeft een week de tijd om de zaakjes weer op orde te krijgen. Volgende week wacht Civitas in Venlo.