VC Olympia Heren 1 snoept Sevenum één punt af na eindsprint

28/10/2017 - Heren 1

VC Athos’70 HS1 – VC Olympia HS1 3-1

Afgelopen zaterdag moest VC Olympia Heren 1 een uitwedstrijd spelen tegen Athos uit Sevenum. Een bekend team voor Olympia aangezien er in de voorbereiding op dit seizoen ook tegen dit team werd gespeeld. Destijds bleef de strijd onbeslist: 2-2.
In de eerste set was te zien dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. De Panningse heren hadden een licht overwicht. Bij een 19-18 stand in Pannings voordeel werd er tactisch gewisseld voor de serve. Dit leek de juiste beslissing, want ogenschijnlijk was het beslissende gatje geslagen (23-18). Echter, de ervaren thuisploeg gaf niet op. Op setpunt voor Olympia was de ploeg even de kluts kwijt. Een 24-21 voorsprong was niet voldoende om de eerste set binnen te halen, want ook Athos liet zien dat ze goed konden serveren. De lastige serve kreeg Olympia niet verwerkt en Athos maakten daar dankbaar gebruik van (24-26).
De domper van de eerste set dreunden nog lang na bij de jeugdige ploeg uit Panningen. Het spel in de tweede set was mede hierdoor slordig. De passing was niet goed en aanvallend ontbrak de overtuiging uit eerdere wedstrijden. De gehele set was Olympia machteloos tot het einde van de set. Een kleine opleving maakten de setstand iets dragelijker, want de verschillen in het veld waren niet zo groot als de stand deed vermoeden.
De derde set was een kopie van de tweede. De domper was nog steeds niet verwerkt. Ondanks de kleine verschillen tussen beide teams waren het de details die het verschil maakten in het voordeel van de thuisploeg.
In de vierde set was het Olympia dat toch zijn klasse liet zien deze wedstrijd. Met een alles of niets mentaliteit werd de eindsprint ingezet. Athos dacht de volle buit in eigen huis te houden, maar kwam bedrogen uit. De heren uit Panningen straften ditmaal alle fouten van de thuisploeg af. Aanvallend werd er vooral overtuigd. Mede hierdoor werd Athos volkomen kansloos gelaten. Waarmee Olympia een meer dan verdiend punt overhield aan deze wedstrijd.