VC Olympia Heren 1 speelt puike wedstrijd tegen de koploper.

11/11/2017 - Heren 1

Asterix HS1 – VC Olympia HS1 4-0

Vandaag stond de derby op het programma tegen Asterix uit Maasbree. De koploper in de 1e klasse heeft geen set verloren dit seizoen. De heren van Olympia wilden daar verandering in brengen in het hol van de leeuw. Voor de wedstrijd werd er volop aan teambuilding gedaan om dit te bewerkstelligen.
Dit wierp meteen zijn vruchten af in de eerste set. Het jeugdige team uit Panningen voerden meteen de druk op. Het zeer ervaren team uit Maasbree kwam moeilijk onder deze druk vandaan. Olympia streed voor elk punt en bouwden gestaag een voorsprong op. Het fanatisme aan Panningse zijde bleef niet onopgemerkt bij de tegenstander. Er moest een time-out aan te pas komen om de heren van Asterix op scherp te zetten. Licht aangedaan schakelende Asterix een tandje bij. Deze versnelling was echter de genadeklap voor de heren van Olympia. De thuisploeg won met pijn en moeite de eerste set (25-21).
De Panningse heren begonnen de tweede set wederom sterk. De heren van Asterix waren veroordeeld tot een inhaalrace. Knokkend en strijdend voor elk punt hield Olympia lang stand. Echter, de ervaring van de thuisploeg gaf wederom de doorslag. Bij 20-20 was het gat gedicht door Asterix en op ervaring sleepten ze de setwinst (25-22) naar zich toe.
In de 3e en 4e set waren de rollen omgekeerd. Asterix begon goed en Olympia moest in de achtervolging. Aan Olympia zijde werd er als een team gespeeld en punt voor punt kwamen ze dichterbij. Alleen op het moment dat ze dachten de aansluiting gevonden te hebben, voerden Asterix de druk weer op en liepen ze weer uit. Met twee keer 25-17 won Asterix ook de laatste twee sets. Al doen de setstanden vermoeden dat Asterix de betere was, maar de verschillen waren in de praktijk klein. Zo blijft Asterix nog zonder setverlies ondanks de puike prestatie van Olympia.
Na de wedstrijd waren de heren van Asterix vol lof over de geboden tegenstand van Olympia. En dat Olympia hen tot het uiterste hadden gedwongen om geen set af te geven. De Panningse kijken in ieder geval met een goed gevoel terug op deze wedstrijd waarin ze toch zeker één punt hadden verdiend. Beide teams kijken alweer uit naar de volgende confrontatie. Noteer alvast 10 maart 2018 in de agenda. Voordat het zover is, speelt Olympia eerst nog een aantal andere wedstrijden. Voor komend weekend staat de thuiswedstrijd tegen VC Volt uit Cuijk op het programma.