VC Olympia Heren 1 steelt punt in Budel

17/02/2018 - Heren 1

Ledub HS2 – VC Olympia HS1 3-1

De carnaval was nog maar net afgelopen of er moest alweer gevolleybald worden. VC Olympia uit Panningen ging op bezoek bij Ledub in Budel. Op papier een wedstrijd van twee gelijkwaardige teams. In het veld waren de verschillen echter groter.
Ledub begon sterk aan de wedstrijd met een goede serve. De Panningenaren hadden daar duidelijk moeite mee. Zij konden de passing niet verzorgen en werden compleet weggeserveerd. Bij Olympia was de moed deels in de schoenen gezakt. Al hield het in de tweede set lang stand. Ondanks de mindere passing bleef de aanval goed lopen waardoor de Budelse niet de kans kregen om een gat te slaan. Op het beslissende moment in de set wist de Budelse spelverdeler zijn sterkste aanvaller goed te vinden. De bezoekers hadden moeite met hun blokkering op deze aanvaller en moesten toch capituleren. Met 25-22 ging de set verloren.
In de derde set hadden de Panningenaren geen enkel moment aansprak om de setwinst. De Budelse serve en aanval profiteerden optimaal van de zwakke passing en blokkering aan Panningse zijde. Een van de weinige hoogtepunten van Olympia deze wedstrijd was van de libero. Nadat de bal door hem maar net van de grond was gehaald, ging met de set-up mis. Deze kwam recht voor de handen van een Budelse aanvaller die dacht te kunnen scoren, maar de libero van Olympia die zijn gezicht wilde beschermen tegen de bal scoorde met deze actie. Ledub had de bal immers niet meer terugverwacht.
Met een 3-0 achterstand in sets en 12-6 achter in de vierde set leek Ledub de volle buit in eigen huis te houden, maar blijkbaar gunde zij Olympia toch één puntje. Mede door geklungel van Ledub werd de achterstand omgezet in een 15-13 voorsprong voor de Panningenaren. Het initiatief lag nog steeds bij de thuisploeg, maar het geluk was ditmaal aan Olympia zijde. Met 25-22 pakten de heren van Olympia op de valreep een punt waar het eigenlijk geen recht op had. Door dat punt delen Olympia en Ledub nu de zesde plek in de 1e klasse. Komende week speelt Olympia geen wedstrijd. Op 3 maart zal weer in eigen hal worden aangetreden tegen het nog onbekende Were-Di uit Gemert.