VC Olympia Heren 1 verslaat hekkensluiter met 4-0

14/04/2018 - Heren 1

SOMAS/Activia HS1 – VC Olympia HS1 0-4

Voor de laatste uitwedstrijd van het seizoen werd er afgereisd naar Sint Anthonis. Daar wachtte het reeds gedegradeerd SOMAS/Activia. Olympia wilde de klus snel klaren, want iedereen hadden plannen om naar de kermis te gaan. Echter, die plannen konden snel de ijskast in, want met ruim drie kwartier vertraging kon er toch aan de wedstrijd worden begonnen.
De wedstrijd werd een saai pot om naar de te kijken. Het flitsende spel van vorige week tegen Bladel werd bij lange na niet gehaald. De heren van Olympia werden meegezogen in het trage en slordige spel van de tegenstander. Vanaf 8-8 in de eerste set hadden de bezoekers uit Panningen grip op het spel en was het gevaar van Activia geweken. Met ruime cijfers (25-17) werd de set binnengehaald.
In de tweede set nam Olympia vanaf het begin het initiatief en was er meteen een gat geslagen. Dit leek ogenschijnlijk voldoende, maar de Panningenaren lieten de hekkensluiter nog aardig dichtbij komen halverwege de set. Mede door een aantal dubieuze beslissingen van de dienstdoende scheidsrechter. De heren van Olympia lieten zich niet van de wijs brengen en waren tijdig bij de les om ook de tweede set binnen te halen.
De heren van Olympia waren gewaarschuwd, want in de thuiswedstrijd werd er een set afgegeven aan Activia. In de openingsfase moest er door Olympia een achterstand worden gemaakt. Bij 23-23 leek het alsnog mis te gaan, maar gelukkig hielp de thuisclub Olympia in het zadel. Zij gunde ons de set, want van het geklungel bij Activia maakte Olympia dankbaar gebruik.
Uit het niets hadden de heren van Olympia in de flow pakken in de vierde set. Met speels gemak werd er uitgelopen naar 19-8. De Panningenaren dachten de set binnen te hebben en de gemakzucht sloop in het spel. Het gat was echter te groot voor de thuisclub om te dichten en de gemakzucht van Olympia af te straffen. Met 25-19 in de vierde set was de volle buit binnen voor Olympia.
Komende week staat de laatste wedstrijd op het programma tegen VC Unitas uit Boekel. Tegen de nummer twee moet de heren van Olympia uit aan ander vaatje tappen om de zesde plek vast te houden.