VC Olympia Heren 1 wint eerste wedstrijd!

19/09/2020 - Heren 1

VC Olympia HS1 – VC heerlen HS1: 3-1

Afgelopen zaterdag 19 september stond voor heren 1 van VC Olympia hun eerste competitie wedstrijd op het programma in sporthal Piushof, VC Heerlen HS1 was de tegenstander.
De eerste set werd er gevochten vanuit beide teams om het eerste puntje binnen te halen. Mede door de sterke servicedruk van de thuisploeg werd er met 26-24 gewonnen.
Door die goede service kwam Olympia in de tweede set vaak ruim voor te staan, waardoor het makkelijk leek voor de thuisploeg om ook het tweede puntje te pakken. Door een aantal persoonlijke fouten kwam VC Heerlen beter in hun spel, maar gelukkig bleef ook het tweede punt in Panningen met 25-21 als eindstand.
In de derde set werd er een goede voorsprong gecreëerd door de mannen van Olympia. Met 7-1 de derde set ingaan was erg lekker. Toen de mannen uit het zuiden weer in hun spel terugkwamen, had Olympia er toch wat meer moeite mee. Ook de servicedruk van 2 spelers van VC Heerlen maakte het moeilijk voor Olympia om hun eigen spel te kunnen spelen. Met een eindstand van 17-25 leek het kaarsje een beetje uit te gaan.
Door een goede peptalk van coach Jeffrey Feijen werd er met focus aan de 4de set begonnen. De uitploeg kreeg weer moeite met de passing en daardoor kon Olympia makkelijk een voorsprong opbouwen en met een goed spel ook de vierde set met 25-13 beëindigen.
Al met al een lekkere wedstrijd om het seizoen mee te beginnen.