VC Olympia HS1 wint eenvoudig

04/03/2023 - Heren 1

Afgelopen zaterdag is het eerste herenteam van Panningen aangetreden tegen VC Volt heren 2. Op het eerste oog is dit geen spannende wedstrijd omdat Volt onderaan het klassement bungelt. Toch was het van groot belang dat VC Olympia geen punten zou laten liggen. De koploper heeft de laatste tijd flink gerommeld waardoor de koppositie weer binnen handbereik ligt voor Panningen. Dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat er geen onnodige fouten gemaakt worden. Vanaf het begin van de wedstrijd was de thuisploeg duidelijk de betere ploeg en ze domineerden de wedstrijd van start tot finish.
De spelers van het thuisteam scoorden keer op keer met een overtuigende aanvalskracht, terwijl de tegenstanders het hoofd lieten hangen. De spelers van Volt leken nooit echt in hun spel te komen en hun verdediging liet veel te wensen over. Tijdens de vier gespeelde sets is Volt niet boven de 15 punten uitgekomen.
Ondanks de inspanningen van de tegenstanders, leek VC Olympia op geen enkel moment in gevaar te zijn waardoor ze op het laatst van de wedstrijd de trucendoos nog uit de kast konden halen.